...jest pusty
Wojciech Chudziak, Ryszard Kaźmierczak: Zdobnictwo przedmiotów drewnianych z Żółtego na Pomorzu Zachodnim jako przykład tzw. pomorskiej szkoły ornamentyki skandynawsko-insularnej / 7
Artur Różański: Czeskie i morawskie wzorce architektoniczne na terenie ziem polskich we wczesnym średniowieczu. Fakty i mity / 31
Paweł Szczepanik: Wczesnośredniowieczne figurki wielotwarzowe z terenów basenu Morza Bałtyckiego – dowód kontaktów międzykulturowych czy uniwersalny fenomen? / 49
Łukasz Reczulski: Rodzime czy obce. Przyczynek do badań nad wczesnośredniowiecznym garncarstwem północnego Podlasia / 61
Grażyna Nawrolska: Przemiany kulturowe w XIII-wiecznym Elblągu efektem spotkania tradycji i obcych wpływów / 79
Jerzy Sikora, Łukasz Trzciński: Castrum Raczans – przyczynek do obcych wpływów na XIII-wiecznym Pomorzu Wschodnim / 101
Jerzy Piekalski, Krzysztof Wachowski: „Rodzime i obce” w krajobrazie kulturowym średniowiecznych ziem polskich / 127
Henryk Paner: Średniowieczne znaki pielgrzymie z Einsiedeln w zbiorach Muzeum Archeologicznego w Gdańsku / 171
Michał Starski: Naczynia białoszare w Pucku i na Pomorzu Gdańskim – rodzime czy obce. Próba identyfikacji jednego z nurtów późnośredniowiecznej wytwórczości garncarskiej / 187
Maria Dąbrowska: Piec jako nośnik idei? / 209
Mirosław Marcinkowski: Cechy obce i lokalne w średniowiecznej i nowożytnej ceramice elbląskiej. Zarys problematyki na podstawie wybranych przykładów / 239
Magdalena Bis, Wojciech Bis: „Trzy puzdra z kaftiorami…”, czyli o fajansie i porcelanie na tykocińskim zamku / 257
Karolina Szczepanowska: Wpływ teatru włoskiego na przedstawienia figuralne na kaflach. Nowe źródła do studiów nad dekoracją kafli pochodzących z badań archeologicznych w Gdańsku / 297
Joanna Dąbal: Brytyjskie wyroby ceramiczne na gdańskim rynku produktów w XVIII i XIX wieku / 319
Format
pdf
Wydanie
DL-ebwm
Wydawca
Wydawnictwo Naukowe UMK
Rok wydania
2013
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: