...jest pusty
Ludwig van Beethoven to jeden z najbardziej znanych kompozytorów wszech czasów. Dzięki nowatorskim koncepcjom cieszył się sławą i uznaniem już za życia, a jego muzyka wywarła wpływ nie tylko na twórców epoki romantyzmu – stał się źródłem inspiracji dla wielu późniejszych kompozytorów. W momencie rozkwitu sił twórczych zaczął coraz bardziej odczuwać problemy ze słuchem, które nękały go od czasów młodzieńczych. Nie zaprzestał jednak komponowania. Stracił słuch osiem lat przed śmiercią, a mimo to wciąż poszukiwał nowych rozwiązań muzycznych. George R. Marek w swojej książce dowodzi, że geniusz Beethovena wyrósł i rozwinął się na gruncie współczesnych mu czasów. To właśnie one ukształtowały sposób myślenia i odczuwania kompozytora. Autor kreśli obraz człowieka z pasją, osoby, która musiała podjąć nierówną walkę z kalectwem, by móc spełniać swoje przeznaczenie. George R. Marek w fascynujący i niecodzienny sposób maluje nie tylko obraz artysty, ale i czasów, w jakich przyszło mu żyć.
Muzyka Beethovena odzwierciedla trud i radość życia, jest jakby metamuzyką, uosabiając to, co w sztuce najwspanialsze: doskonałość formy w powiązaniu z bogactwem treści. Dzięki biografii Marka postać Beethovena i czasy, w których żył stały się nam bliższe, a przez to bardziej zrozumiałe są jego arcydzieła.
Jagna Dankowska, Argumenty Muzyka Beethovena to muzyka o muzyce.
Friedrich Nietzsche
Dla nas, muzyków, dzieło Beethovena jest jak dymiące słupy ognia, które wiodły lud Izraela przez pustynię, słup dymu, który prowadzi nas za dnia, i słup ognia, który rozświetla nam noc, abyśmy mogli kroczyć naprzód dniem i nocą. Jego mrok i jego światło po równi wyznaczają drogę, którą iść musimy: i jedno, i drugie jest nieustannym nakazem i niezawodnym objawieniem.
Franciszek Liszt
ISBN
978-83-7414-569-5
Autor
GEORGE R. MAREK
Wydawca
WAB
Okładka
twarda
Ilość stron
680
Wymiary
16 x 24 cm
Rok wydania
2009
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: