1945. Niemcy przegrywają wojnę, każdy myśli tylko o sobie. Generalny Gubernator Hans Frank ukrywa najcenniejsze łupy, a wraz z nimi bezcenny sekret, który ma zapewnić mu nietykalność po wojnie. Skarb ginie bez śladu w tajemniczych okolicznościach.
1946. Do Polski powracają zrabowane dzieła sztuki z Damą z gronostajem Leonarda da Vinci na czele. Brakuje Portretu Młodzieńca Rafaela Santi, który od tej pory pozostaje najcenniejszym zaginionym na świecie dziełem sztuki i symbolem grabieży dokonanych w czasie II wojny światowej. W Muzeum Czartoryskich w Krakowie od ponad sześćdziesięciu lat na Rafaela czeka pusta rama.
Współcześnie. Doktor Zofia Lorentz, historyk sztuki i urzędniczka Ministerstwa Spraw Zagranicznych, próbująca sprawić, aby do Polski wróciło choć kilka z ponad 60 000 zaginionych dzieł, zostaje wezwana do kancelarii premiera. Sprawa jest pilna i ściśle tajna. Arcydzieło Rafaela zostało w końcu namierzone, a ona musi odzyskać je dla Polski. Legalna droga nie wchodzi w grę. Jedynym możliwym sposobem jest kradzież. Zofia podejmuje się zadania. Do jej zespołu dołączają cyniczny młody marszand, świeżo emerytowany oficer służb specjalnych i legendarna szwedzka złodziejka, specjalnie w tym celu wyciągnięta z więzienia.
ZYGMUNT MIŁOSZEWSKI (ur. 1976) – powieściopisarz. Debiutował w 2005 roku powieścią grozy Domofon. Sławę przyniósł mu cykl bestsellerowych kryminałów o prokuratorze Teodorze Szackim. Zarówno Uwikłanie, jak i Ziarno prawdy zostały uhonorowane Nagrodami Wielkiego Kalibru i uznane za najlepsze polskie kryminały 2007 i 2011 roku. Obie powieści zostały opublikowane w Stanach Zjednoczonych, gdzie je bardzo dobrze przyjęto. Książki Miłoszewskiego ukazują się m.in. w Niemczech, Rosji, Francji i Wielkiej Brytanii.
Uwikłanie sfilmował Jacek Bromski, a nad ekranizacją Ziarna prawdy pracuje obecnie Borys Lankosz. Prawa filmowe do Bezcennego wyceniono na milion dolarów.
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.