...jest pusty
To naprawdę obowiązkowa lektura dla Europejczyków: zachodnich i wschodnich, chrześcijan i niechrześcijan, polityków i tych z awersją do polityki, profesorów i studentów, przedsiębiorców oraz artystów -- dla wszystkich.
Jest to książka pasjonująca. Jej autor, profesor New York University, z wielką erudycją łączy opis współczesnych kontrowersji dotyczących duchowych korzeni Europy z ukazaniem ich historycznych źródeł i zarysowaniem płynących z nich konsekwencji dla przyszłości naszego kontynentu.
Jest to książka odważna. Profesor Weiler, amerykański ortodoksyjny Żyd, nie obawia się głośno powiedzieć tego, o czym europejskie środowiska akademickie wolą milczeć, a co politycy i media chcą pomijać.
Jest to książka polemiczna, a zarazem bezstronna i niesłychanie uczciwa. Autor posługuje się racjonalną i udokumentowaną faktami argumentacją, stroni od wszelkiej ideologii i z szacunkiem rozważa różne punkty widzenia, także stanowisko swych adwersarzy.
Zarazem -- co przy takim temacie jest niesłychanie trudne do osiągnięcia -- jest to książka napisana lekko, z elementem autoironii i poczuciem humoru.
Maciej Zięba OP
J.H.H. Weiler karierę naukową rozpoczął na uniwersytecie we Florencji, gdzie był dziekanem wydziału prawa, w tym też czasie założył Akademię Prawa Europejskiego. Później pracował jako profesor na Uniwersytecie Harvarda. Od 2001 roku jest dyrektorem Global Law School na uniwersytecie w Nowym Jorku oraz wykładowcą Kolegium Europejskiego Brugia-Natolin. Był członkiem komisji prawnej Parlamentu Europejskiego, która przygotowała traktaty z Maastricht i Amsterdamu. Pracował także jako doradca w trakcie obrad Konwentu w sprawie przyszłości Europy. Jego książka "The Constitution of Europe" (1998) została przetłumaczona na osiem języków.
ISBN
83-7033-490-3
Autor
J.H.H. WEILER
Wydawca
W Drodze
Okładka
broszurowa
Ilość stron
144
Wymiary
12,5 x 19,5 cm
Rok wydania
2004
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: