...jest pusty
Strona głównaKsiążki drukowaneNauki humanistycznePsychologiaCZŁOWIEK WŚRÓD LUDZI ZARYS PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ
Współczesna psychologia społeczna buduje wiele teorii pozwalających powiązać znane fakty w spójne narracje, wyjaśniające w jaki sposób dochodzi do tego, że ludzie postępują, myślą i czują w ten, a nie inny sposób. Wielość teorii czyni uprawianie psychologii tym ciekawszym, że można sprawdzać, która z wykluczających się koncepcji jest bardziej prawdziwa. Czytając tę książkę, można przekonać się, jak dalece psychologia społeczna dotyczy rzeczywistych problemów – każdego z nas jako jednostki, a także i naszego społeczeństwa jako całości. To podręcznik wprowadzający w podstawy psychologii społecznej ze szczególnym uwzględnieniem polskich realiów i dorobku rodzimych autorów. Potoczna wiedza o świecie społecznym, spostrzeganie ludzi i samego siebie, postawy, wartości i ich zmiana, sympatia i miłość, pomaganie innym i agresja, funkcjonowanie grup społecznych i zróżnicowanie płci ? to wszystko składa się na 12 rozdziałów książki, obejmujących niemal cały kanon tej dyscypliny. We wszystkich rozdziałach zostały zamieszczone dwa wydzielone bloki tekstu zatytułowane ogólnie Z ŻYCIA, gdzie Autor omawia różne konkretne problemy życiowe napotykane przez każdego człowieka W zakończeniu każdego z rozdziałów są przedstawione (pod nagłówkiem KONCEPCJA) ważniejsze teorie, które wykraczają swoim zakresem poza prezentowaną problematykę. Autor przyjął, że Czytelnika o wiele bardziej interesują ludzie niż wewnętrzne problemy zajmującej się nimi nauki. Dlatego unika rozważań definicyjnych i szczegółów metodologicznych. Większość uwagi skupia natomiast na prawidłowościach rządzących ludzką psychiką i postępowaniem, starając się pokazać, w jak fascynujący sposób psychologia społeczna odpowiada na pytanie, kim jest człowiek.
ISBN
978-83-7383-181-0
Autor
BOGDAN WOJCISZKE
Wydawca
Scholar
Okładka
broszurowa
Ilość stron
552
Wymiary
16 x 23,5 cm
Rok wydania
2009
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: