...jest pusty
Strona głównaeBookiReligia Religioznawstwo TeologiaDialog chrześcijańsko-muzułmański, t. 3: Teoria - praktyka - perspektywy
Od redaktorów / 7
Wprowadzenie / 19
TEOLOGICZNE I PRAKTYCZNE ASPEKTY DIALOGU CHRZEŚCIJAŃSKO-MUZUŁMAŃSKIEGO
Zbigniew Kubacki SJ
Teologiczne podstawy dialogu chrześcijańsko-muzułmańskiego. Ujęcie katolickie / 29
Hayssam Obeidat
Wprowadzenie do dialogu muzułmańsko-chrześcijańskiego w celu zapewnienia dialogu opartego
na naukach islamu i chrześcijaństwa / 41
Magdalena Lewicka
Pół wieku działań Papieskiej Rady ds. Dialogu Międzyreligijnego na rzecz zrozumienia, szacunku
i współpracy chrześcijan i muzułmanów / 59
PEDAGOGICZNE I ETYCZNE ASPEKTY DIALOGU CHRZEŚCIJAŃSKO-MUZUŁMAŃSKIEGO
Cemal Uşak
Moralne i rodzinne wartości wspólnego przodka trzech niebiańskich religii – Abrahama / 93
Eugeniusz Sakowicz
Rozwiązywanie konfliktów i budowanie jedności. Pedagogiczna propozycja M. Fethullaha Gulena / 107
Almazbek Beishenaliev
Szkoły Gulena miejscem porozumienia i dialogu / 125
DIALOG CHRZEŚCIJAŃSKO-MUZUŁMAŃSKI W POLSCE, EUROPIE, NA ŚWIECIE
Magdalena Lewicka
Kościoł katolicki w Polsce a dialog chrześcijańsko-muzułmański / 143
Anna Paluszek
Dialog chrześcijańsko-muzułmański a polityka integracyjna w Niemczech / 171
Selim Chazbijewicz
Kościół Mauretański w USA. Pomiędzy dialogiem a synkretyzmem / 195
Michał Moch
Dialog międzyreligijny w Egipcie i Libanie. Problemy, osiągnięcia, wyzwania / 203
Artur Konopacki
Relacje Tatarów-muzułmanów Rzeczypospolitej z Turcją w okresie XVI–XVIII wieku / 215
Michał Łyszczarz
Mit Adampola (Polonezkoy). Romantyczna legenda a współczesność polskiej osady w Turcji / 227
LITERATURA PRZESTRZENIĄ DIALOGU CHRZEŚCIJAŃSKO-MUZUŁMAŃSKIEGO
Czesław Łapicz
Spór o autorstwo polskiego przekładu Koranu z 1858 roku / 245
Magdalena Kubarek
Azazil Jusufa Zajdana – próba dialogu czy konfrontacji / 261
Noty o Autorach / 275
Format
pdf
Wydanie
DL-ebwm
Wydawca
Wydawnictwo Naukowe UMK
Rok wydania
2013
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: