...jest pusty
Książka Dlaczego prawda należy do filozofii, a jej przedmiotem jest prawda, choć nie jako abstrakcyjny byt idealny, badany przez semantykę logiczną, lecz jako wartość w nauce, sztuce i w życiu codziennym, analizowana w sposób właściwy dla socjohistorycznej ontologii hermeneutycznej. Książka ma cele teoretyczne, bo chodzi o zrozumienie tego, czym jest prawda, i tego, że jest wartością dla nas. Ma też cele normatywne i praktyczne, bo idzie o wykazanie, że bez prawdy nauka nie byłaby tym, czym jest i czym być powinna, że mamy prawo domagać się prawdomówności i wiarygodności od polityków, osób publicznych i autorytetów, że w życiu codziennym prawda jest warunkiem skuteczności działania i poprawności współżycia z innymi. Przeprowadzone analizy ujmują w nowatorski sposób normatywny wymiar naszego bycia i naszej wspólnej działalności, których nie da się do końca zrozumieć ani w kategoriach doraźnych celów, biologicznych uwarunkowań, uniwersalnej racjonalności, ani jako dążenia do samooczywistej wolności. Z racji rozważania prawdy jako faktycznej, czyli związanej z ludźmi, z ich wspólnotową działalnością, a także jako osadzonej w kulturze i historii, prowadzone w książce analizy dają się powiązać zarówno z koncepcją społeczeństwa opartego na wiedzy, jak i z określaniem celów nauki i działalności naukowo-technicznej, dostarczają bowiem uzasadnienia niezbędności dążenia do prawdy w badaniach naukowych, w codziennym życiu i w wielu sferach praktyki społecznej.
					
						ISBN
					
					
						978-83-7561-143-4
					
					
						Autor
					
					
						BARBARA TUCHAŃSKA
					
					
						Wydawca
					
					
						Poltext
					
					
						Okładka
					
					
						broszurowa
					
					
						Ilość stron
					
					
						348
					
					
						Wymiary
					
					
						16,5 x 23,5 cm
					
					
						Rok wydania
					
					
						2012
					
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także:

















