...jest pusty
Reforma systemu edukacji, oprócz poszukiwania dróg rozwoju oświaty, w obliczu zachodzących zmian społecznych, które są determinowane przez takie zjawiska, jak: humanizacja, integracja, globalizacja, współpraca i kooperacja, mobilność, kreatywność i inne, uwidacznia problemy kształcenia i doskonalenia nauczycieli. W warunkach globalizacji, regionalizacji, postępu w nauce, technice, zmian na rynku pracy oraz integracji z Unią Europejską, nader ważna staje się problematyka zawodu nauczycielskiego. Ukazuje ona potrzebę wizerunku nauczyciela o innych kwalifikacjach, przygotowanego do pracy w nowych warunkach społeczno-gospodarczych, nauczyciela wrażliwego na ucznia, na przygotowanie nowej jakości człowieka, jego kompetencji i umiejętności do kształcenia ustawicznego. Te nowe wyzwania dla zawodu nauczycielskiego zrodziły potrzebę nowego modelu kształcenia i doskonalenia nauczycieli w kierunku innowacyjnym, prospektywnym i praktycznym. Wymagania wobec nauczycieli wychodzą poza kwestie czysto dydaktyczne, gdyż ważne jest nie tylko wykształcenie, wiedza, ale także ukształtowane wartości, postawy, zainteresowania, motywacje.
Prezentowana publikacja jest próbą dyskusji o nauczycielu w obszarze wyzwań jakie niesie reforma systemu oświaty.
Praca, pod redakcją naukową Ryszarda Parzęckiego, jest zbiorem trzynastu artykułów z pedagogiki w zakresie pedeutologii, w tym także pedeutologii akademickiej. Teksty mają charakter autorskich prac napisanych przez zespół autorów, wśród nich wielu wybitnych polskich pedagogów–profesorów, z ośmiu ośrodków naukowych: UAM w Poznaniu, UMK w Toruniu, UŁ w Łodzi, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Akademii Pedagogicznej w Krakowie, Akademii Bydgoskiej, Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku, WSHE we Włocławku.
Materiały zgromadzono w czterech częściach — obszarach problemowych.
I — „Wyzwania i zadania edukacji a rola nauczyciela” — autorzy artykułów: Cz. Banach, K. Denek, Z. Markocki.
II — „Współczesne problemy nauczycieli i zawodu nauczycielskiego” — autorzy: Z. Wiatrowski, K. Waligórski, E. Murawska, R. Cierzniewska.
III — „Nauczyciel wobec zmian w edukacji” — autorzy: B. Śliwerski, R. Parzęcki, J. Jakóbowski.
IV — „Poszukiwanie zmian w kształceniu nauczycieli” — autorzy: B. Siemieniecki, Z. Węgierski, Z. Wołk.
Recenzentami publikacji są prof. zw. dr hab. Edmund Trempała i prof. dr hab. Kazimierz Wenta.
Format
pdf
Wydanie
DL-ebwm
Wydawca
Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna we Włocławku
Rok wydania
2003
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: