...jest pusty
Strona głównaeBookiPedagogika Oświata i szkolnictwoEtnografia stylu życia kultury dorosłych torunian z zaburzeniami rozwoju
Autoetnograficzne wprowadzenie / 9
CZĘŚĆ I: Styl życia w świetle literatury
Rozdział 1. Styl życia / 25
1.1. Styl życia w ujęciu Alfreda Adlera, Maxa Webera i Alfreda L. Kroebera – definiowanie pola
problemowego / 25
1.2. Styl życia w ujęciu psychologicznym, socjologicznym i antropologicznym XX i XXI wieku / 32
1.3. Styl życia w badaniach psychologicznych, socjologicznych, antropologicznych oraz pedagogicznych XX i
XXI wieku / 51
1.3.1. Styl życia w dotychczasowych badaniach osób dorosłych z niepełnosprawnością / 62
CZĘŚĆ II: Badania własne
Rozdział 2. Metodologia badań / 91
Wprowadzenie / 91
2.1. Założenia koncepcyjne badań / 101
2.1.1. Cel ogólny / 108
2.2. Metoda / 120
2.2.1. Procedura badawcza / 123
2.2.2. Wywiady etnograficzne / 126
2.2.3. E tyka gromadzenia danych / 131
2.3. Próba celowa / 132
2.3.1. Trudności podczas gromadzenia danych w kulturze dorosłych torunian z zaburzeniami rozwoju / 137
2.4. Analizy wywiadów etnograficznych i danych obserwacyjnych / 140
2.4.1. Analiza dziedzin / 140
2.4.2. Odkrywanie tematów kulturowych / 142
2.5. Wiarygodność badań i triangulacja / 145
2.6. Ograniczenia badań / 148
Rozdział 3. Styl życia kultury dorosłych torunian z zaburzeniami
rozwoju – wyniki badań etnograficznych / 153
Wprowadzenie / 153
3.1. Analiza deskryptywna dziedzin obrazu świata, obrazu siebie i stylu życia / 159
3.1.1. DZIEDZINA I – OBRAZ ŚWIATA / 165
3.1.1.1. Świat jako przyroda / 166
3.1.1.2. Świat jako ludzie / 167
3.1.1.3. Świat jako przestrzeń duchowa / 168
3.1.1.4. Świat jako wartości / 169
3.1.1.5. Świat jako poznanie / 171
3.1.1.6. Świat jako miejsce / 171
3.1.1.6.1. Toruń jako miejsce / 172
3.1.1.7. Świat jako życie / STYL ŻYCIA / 176
3.1.1.7.1. Styl życia / praca / 180
3.1.1.7.2. Styl życia / rekreacja od poniedziałku do piątku / 189
3.1.1.7.3. Styl życia w soboty i niedziele / 198
3.1.1.7.4. Styl życia / wizyty na cmentarzu w niedzielę / 203
3.1.1.7.5. Styl życia / życie we wspólnocie Kościoła / 204
3.1.1.7.6. Styl życia jako UCZENIE SIĘ wzorów życia, obyczajów, rytuałów źródeł / 209
3.1.1.7.6.1. Uczenie się w rodzinie / 210
3.1.1.7.6.2. Uczenie się w Kościele / 219
3.1.1.7.6.3. Spotkania towarzyskie, więzi intymne i pogaduchy / 220
3.1.1.7.6.4. Uczenie się podczas imprez kulturalnych i sportowych / 223
3.1.1.7.6.5. Uczenie się w obiektach kultury, bibliotekach, muzeach / 223
3.1.1.7.6.6. Uczenie się w pracy / 224
3.1.1.7.6.7. Uczenie się dzięki mediom – telewizji – radiu – prasie – Internetowi / 233
3.1.1.7.6.8. Uczenie się niepełnosprawności / 238
3.1.1.8. Świat jako zainteresowania / 239
3.1.1.9. Świat jako wydarzenia / 239
3.1.1.10. Świat jako „nie wiem” / 240
3.1.2. DZIEDZINA II – OBRAZ SIEBIE / 241
3.1.2.1. Obraz siebie – cechy fizyczne / cechy wyglądu / 241
3.1.2.2. Obraz siebie – cechy psychiczne / cechy charakteru / 242
3.1.2.3. Obraz siebie / umiejętności / 246
3.1.2.4. Inne / 248
3.1.2.5. Ważne w życiu / wartości / 248
3.1.2.6. Marzenia / 254
3.1.2.6.1. Obraz siebie w roli matki / ojca w marzeniach i rzeczywistości / 259
3.1.2.6.2. Wymarzony mężczyzna dla mnie / 261
3.1.2.6.3. Wymarzona kobieta dla mnie / 264
3.1.2.6.4. Wymarzona praca dla mnie / 267
Podsumowanie / 269
Rozdział 4. „Życie czyimś planem na życie” – etnografia stylu życia
kultury dorosłych torunian z zaburzeniami rozwoju / 271
4.1. Dziedzina I: ekspresja kultury / 273
4.1.1. Czas / 273
4.1.2. Wydarzenia, aktywność, rytuały / 276
4.1.3. Wiedza kulturowa i język / 277
4.2. Dziedzina II: wartości kultury / 300
4.2.1. Wartości osobiste / 300
4.2.2. Wartości grupy – kultury dorosłych torunian z zaburzeniami rozwoju / 302
4.2.3. Tabu / 305
4.3. Wnioski do teorii habilitacji kulturowej osób dorosłych z zaburzeniami rozwoju / 308
4.4. Wnioski do praktyki wsparcia dorosłych torunian z zaburzeniami rozwoju / 315
Zakończenie / 319
Bibliografia / 323
Aneks / 357
Ethnography of the lifestyle of the culture of adults with disability living in Toruń (summary) / 361
Format
pdf
Wydanie
DL-ebwm
Wydawca
Wydawnictwo Naukowe UMK
Rok wydania
2013
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: