...jest pusty
„[…] stosując powyższe rozwiązania
jednocześnie eliminujemy ze studiów prawniczych pamięciowe uczenie, które z
gruntu jest szkodliwe, zwłaszcza dla inteligentnych osób. Bardzo ważne jest też
to, że wszystkie aktywne metody nauczania zostały opracowane nie według
schematu »jednakowości«, lecz zależnie od ich intelektualnych i praktycznych
wymagań osobno dla każdej z tych metod, z zachowaniem w pamięci, że chodzi w
nich o etykę zawodów prawniczych. A to nie było proste. Na temat zasad etyki zawodów
prawniczych mamy już pokaźną literaturę. Jednakże nie brakuje w niej prac, w
których najpierw mówi się, co to jest zasada, a następnie »dokleja« ją do
danego zawodu. Wiem, że prace te niewiele różnią się między sobą. Autorzy tej
publikacji poszli inną drogą. Też powiedzieli, że zasada to (...), ale określając
włożyli ją w pytanie, czego można żądać i oczekiwać np. od adwokata, a nie
przytaczali, kim on jest. Wskutek tego zasady mocno siedzą tu w etycznej sferze
wymagań właściwych dla zawodów prawniczych jako całości oraz ich poszczególnych
typów. W rezultacie pisząc o zasadach w tym kontekście Autorzy uniknęli pisania
od początku, czyli nudnego już powtarzania tych samych wiadomości”.Z
recenzji prof. dr. hab. Stanisława Kaźmierczyka,WPAiE
Uniwersytetu Wrocławskiego Publikację przygotował zespół
nauczycieli akademickich zatrudnionych w Uniwersytecie Łódzkim: dr hab. Małgorzata
Król, prof. UŁ; dr Paweł Łabieniec; Magdalena Ustaborowicz;
dr Sylwia Wojtczak; dr Małgorzata Wysoczyńska. Niniejsza publikacja została sfinansowana
przez Instytut Spraw Publicznych ze środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności
w ramach Programu „Obywatel i Prawo VI”
Format
pdf
Wydanie
DL-drm
Wydawca
C.H. Beck
Rok wydania
2011
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: