...jest pusty
Strona głównaeBookiPrawo Książki dla praktykówEuropejskie zgrupowanie interesów gospodarczych w prawie polskim
Europejskie
prawo spółek jako jeden z lepiej zharmonizowanych działów prawa wspólnotowego
daje podmiotom gospodarczym prowadzącym swą działalność na terenie Unii
Europejskiej szereg wyspecjalizowanych form prawnych w ramach których możliwa
jest transgraniczna współpraca. Europejskie Zgrupowanie Interesów Gospodarczych
było jedną z pierwszych form umożliwiających taką kooperację. Pomimo upływu 25
lat od powstania regulacji prawnej Zgrupowania, nadal stanowi ono dogodną
formułę kooperacji pomiędzy przedsiębiorcami unijnymi. Wynika to z faktu, że
Zgrupowanie nie jest obciążone tradycyjnymi wymogami formalnymi związanymi z
funkcjonowaniem spółek handlowych, nie wymaga zwłaszcza formy notarialnej, a
księgowość i wymogi prawnopodatkowe są bardzo uproszczone. Niniejsza monografia
oprócz komentarza do polskich przepisów zawiera kompleksowe omówienie praktycznych
aspektów związanych z działalnością Zgrupowania w warunkach polskiego prawa.
Dużym walorem opracowania jest najszersze w dotychczasowym polskim piśmiennictwie
szerokie ujęcie prawnoporównawcze nas tle regulacji innych państw członkowskich
Unii, w szczególności Niemiec gdzie Zgrupowanie jest obecne od 25 lat. Doktryna
i piśmiennictwo niemieckie podają bogate przykłady i doświadczenia z dziedziny
Zgrupowania, które z racji tradycyjnych podobieństw pomiędzy polskim a
niemieckim prawem handlowym mogą stanowić źródło inspiracji dla polskich
Zgrupowań. Całościowego ujęcia tematu dopełnia pogłębiona analiza aspektów
nowego międzynarodowego prawa prywatnego międzynarodowego w świetle węzłowych zagadnień prawa europejskiego. Autor
niniejszej monografii - dr Marcin Sokołowski jest doświadczonym wykładowcą
prawa europejskiego na UAM. Od szeregu lat wykonuje też praktykę adwokacką w
Poznaniu.
Format
pdf
Wydanie
DL-drm
Wydawca
C.H. Beck
Rok wydania
2011
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: