...jest pusty
Dlaczego Trzecia Rzesza walczyła do samego końca? Dlaczego Niemcy wybrali samozniszczenie?
Wybitny brytyjski historyk prezentuje nowatorską wizję ostatnich miesięcy II wojny światowej.
W niezliczonych książkach analizowano, dlaczego nazistowskie Niemcy przegrały II wojnę światową. Dotąd brakowało jednak odpowiedzi na nie mniej istotne pytanie: dlaczego Niemcy walczyli do ostatniej kropli krwi? Jak udało im się przeciągnąć wojnę aż do maja 1945 roku, pomimo milionów zabitych, unicestwienia gospodarki i zaprzepaszczenia jakichkolwiek szans na zwycięstwo?
Nawet w ostatnich, apokaliptycznych miesiącach - kiedy niemieckie miasta legły w gruzach, a ludności zajrzało w oczy widmo głodu - hitlerowskie władze nie zdecydowały się prosić o pokój. Bez przemysłu, lotnictwa, rezerw i zapasów paliwa zmontowały ostatnią, desperacką ofensywę na Zachodzie. Na Wschodzie Wehrmacht ponosił jedną klęskę za drugą, a mimo to walczył dalej, nie zważając na los cywilów i żołnierzy. Kiedy Armia Czerwona szturmowała Berlin, wielu przewidywało, że to kres niemieckiej, jeśli nie europejskiej cywilizacji.
Porywająca i zarazem fachowa (...). Zdecydowanie najbardziej udana próba wyjaśnienia dlaczego nazistowskie Niemcy walczyły aż do zupełnego samozniszczenia. Kershaw (...) to najwyższych lotów naukowiec, potrafiący połączyć znakomite badania z uwodzącą jasnością myśli i słowa.
Ian Kershaw, jeden z najwybitniejszych i najbardziej zasłużonych badaczy nazistowskich Niemiec, zabiera czytelnika w poruszającą podróż do państwa skazanego na zagładę. W porywający, a zarazem fachowy sposób, w oparciu o niezliczone relacje zwykłych ludzi i wspomnienia nazistowskich zbrodniarzy opisuje, ostatnie miesiące Trzeciej Rzeszy: od zamachu na Hitlera w 1944 roku po kapitulację w maju 1945.
ISBN
978-83-240-2237-3
Autor
IAN KERSHAW
Wydawca
Znak
Okładka
twarda
Ilość stron
572
Wymiary
16 x 24 cm
Rok wydania
2012
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: