...jest pusty
Światowej sławy ekonomista skupia się dziś na przekonaniach ekonomicznych, na przebiegłości i na przywództwie politycznym, na błędach, które wciąż się utrzymują, i na tym, dokąd nas one prowadzą.
Podnosząc alarm w sprawie rosnącego rozziewu pomiędzy rzeczywistością a "konwencjonalną wiedzą" John Kenneth Galbraith opowiada między innymi, w jaki sposób doszliśmy do punktu, w którym sektor prywatny osiągnął bezprecedensowy wpływ na sektor publiczny. Ustąpiliśmy bez reszty przekonaniu, które służy sobie samemu, oraz "pomysłowemu nonsensowi", czyli po prostu oszustwu. Nastąpiło to kosztem gospodarki, skutecznego rządu i świata przedsiębiorczości.
Uderzająca w szczególności jest zasadnicza siła korporacji oraz przejście władzy od akcjonariuszy i członków rad nadzorczych w ręce kierowników. Jaskrawym przejawem oszustwa są wciąż utrzymywane pozory władzy akcjonariusza, które mylą nawet bezpośrednio zainteresowanych. W istocie jednak ze względu na skalę i złożoność nowoczesnej korporacji decydująca władza musi przechodzić do kierownictwa. Władza kierownictwa, nieuchronnie kierującego się własnym interesem, sięga głęboko w stronę rządu - w tak zwany sektor publiczny. Zjawisko to jest szczególnie widoczne i niebezpieczne w przypadku takich spraw jak polityka militarna, ochrona środowiska oraz podatki. Pomimo to jednak wciąż stanowczo mówi się o sektorze publicznym.
Czy oszustwo może być niewinne? Galbraith odpowiada na to pytanie w swym niezrównanym stylu. Jego nienaganny, cierpki i surowy komentarz jest istotną lekturą dla wszystkich, którzy troszczą się o przyszłość Stanów Zjednoczonych. Książka niniejsza jest szczególnie ważna w roku wyborów, lecz odnosi się zasadniczo do przyszłości w skali znacznie szerszej.
ISBN
83-88970-26-7
Autor
John Kenneth Galbraith
Wydawca
MT Biznes
Okładka
twarda
Ilość stron
80
Wymiary
13,5 x 21 cm
Rok wydania
2005
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: