...jest pusty
Gramatyka hebrajszczyzny biblijnej w zarysie przedstawia główne zagadnienia gramatyki języka Biblii hebrajskiej według tradycyjnego podziału na pismo i fonologię, morfologię oraz składnię. Autorki zastosowały w opisie hebrajską terminologię gramatyczną, czego dotąd nie praktykowano w polskich podręcznikach akademickich. Nowatorska jest również prezentacja składni w ramach trzech relacji wewnątrz zdania: predykatywnej, atrybutywnej oraz zachodzącej między orzeczeniem a jego określnikami. Podejście Autorek przybliża studentom specyfikę języka hebrajskiego i zachęca do czytania Biblii w oryginale.
Przejrzysty wykład uzupełnia pięć przykładów analizy morfologicznej tekstu, podanych w piśmie hebrajskim z wokalizacją, w transkrypcji i z bardzo dokładnym tłumaczeniem na język polski.
Izabela Eph‘al-Jaruzelska – profesor Wydziału Orientalistycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się socjologiczną interpretacją Biblii hebrajskiej i systemem politycznym w starożytnym Izraelu. Najważniejsze publikacje: Własność w prawie biblijnym, Wydawnictwo Naukowe PWN (1992), Amos and the Officialdom in the Kingdom of Israel, Wydawnictwo Naukowe UAM (1998), Prophets, Royal Legitimacy and War in Ancient Israel, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego (2009).
Tamar Zewi – profesor Wydziału Języka Hebrajskiego Uniwersytetu w Hajfie. Opublikowała między innymi A Syntactical Study of Verbal Forms Affixed by -n(n) Endings in Classical Arabic, Biblical Hebrew, El-Amarna Akkadian and Ugaritic, Ugarit-Verlag, Münster (1999), Parenthesis in Biblical Hebrew, Brill, Leiden (2007) oraz liczne artykuły z zakresu języka hebrajskiego i języków semickich. Jest zastępcą redaktora Encyclopedia of Hebrew Language and Linguistics, Brill, Leiden (w przygotowaniu).
ISBN
978-83-01-17281-7
Autor
IZABELA EPHAL-JARUZELSKA, TAMAR ZEWI
Wydawca
PWN
Okładka
broszurowa
Ilość stron
160
Wymiary
16,5 x 24 cm
Rok wydania
2013
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: