...jest pusty
Ograniczenia biorące się z medium pozwalają spojrzeć uważniej na historię grania. A jest ona cmentarzyskiem idei. Cmentarzyskiem żyznym, właściwie dżunglą, w której bezustannie toczy się walka o przeistoczenie starego pomysłu w nowy, a nowego w grę-legendę.
(...)
Nie opuszcza mnie przeświadczenie, że niezależnie od pikseli, silników, poligonów i trwania w niewoli kontrolera, granie – ta rzekomo całkowicie stechnicyzowana czynność, ta blada poświata monitora – wychodzi od i dochodzi tylko do człowieka. Maszyna nie gra, maszyna realizuje algorytm. Zatem, nie przejmując się postulatami trans- czy posthumanizmu, nie piszemy o linijkach kodu, piszemy o ludziach. Nawet jeśli w cyfrowym zoomie i w cyfrowym szumie.
Push & play.
Adam Ladziński, Cieszą, tumanią, dyscyplinują
Spis treści
Adam Ladziński, Cieszą, tumanią, dyscyplinują
Piotr Płucienniczak, Formacja fantastyczna: przygoda jest pracą
Szymon Piotr Kukulak, Ukryte królestwo. Nauka w grach komputerowych
Maciej Szuba, Modele produkcji gier wideo
Piotr Sterczewski, Znaczące mechanizmy, interaktywne idee
Jan Bińczycki, Jak skala Richtera (wywiad z Tadeuszem Zuberem)
Marcin Petrowicz, Orson Welles gier komputerowych
Mariusz Pisarski, Literackie maszyny Nicka Montforta
Mateusz Felczak, Gry jako sposób zarabiania – sport elektroniczny i relacje o nim
Jan Bińczycki, Dziedzictwo w kodekach. Rozmowa z Anną Nacher (wywiad)
Michał Chudoliński, Opowiadanie historii (wywiad z Jesperem Juulem)
Piotr Macha, W mętnej urynie sztuki nie ma już ani jednego coina (wywiad z Kordianem Lewandowskim)
Karina Jarzyńska, Kanonizacja Pac-Mana. O kolekcji gier wideo w MoMA w Nowym Jorku
Magdalena Cielecka, Partner, rywal, niewolnik? O relacji gracza i jego awatara
Bartłomiej Schweiger, Upośledzone dziewczynki
Alicja Palęcka, Nowe drobnomieszczaństwo gra
Jay David Bolter, Richard Grusin, Remediacja (fragmenty) w tłumaczeniu Aleksandry Małeckiej
Sebastian Rerak, Medium społecznościowe czasów preinternetowych (wywiad z Aleksym Uchańskim)
Mateusz Idczak, Zapach commodore
Jan Bińczycki, Ilinx w biurze
Sebastian Rerak, Gry nie warte sieczki
Czy jesteś graczem? Ankieta
Format
epub
Wydanie
DL-ebwm
Wydawca
Ha!art
Rok wydania
2013
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: