...jest pusty
Opowieść o życiu, filmach i polskiej recepcji Wernera Herzoga.
Czy Herzog jest ostatnim artystycznym kontynuatorem niemieckiego romantyzmu? Jaki
jest jego stosunek do rewolucji 1968? Czym różni się według niego prawda od faktu i jakie
ma to znaczenie dla filmu dokumentalnego?
Maria Janion opowiada Kazimierze Szczuce, w jaki sposób filmy Herzoga stały się tematem
jej słynnego gdańskiego seminarium. Piotr Kletowski mówi o projekcie ukrytym w
filmach Herzoga z Klausem Kinskim. Artur Żmijewski wyciąga Herzoga z kina, a Benjamin
Noys interpretuje słynną bijatykę między Herzogiem a Kinskim jako sprzeczkę filozoficzną.
Kamera to narzędzie poznawcze. Zadajesz pytanie, czekasz na odpowiedź, a rzeczywistość
jej udziela.
Kamera jest pośrednikiem – ona widzi i zapisuje tę odpowiedź. Herzog
ma niezwykły, zwrotny kontakt z rzeczywistością, bo ona wie, że on czeka na jej odpowiedź.
Artur Żmijewski (fragment książki)
Werner Herzog właśc. Werner Stipetić (1942) – reżyser filmowy, scenarzysta. Studiował
na Wydziale Historii Literatury i Dramatu na Uniwersytecie w Monachium, potem w Pittsburghu,
gdzie był stypendystą Fundacji Fullbrighta. Pracował w hucie, żeby zdobyć pieniądze
na zrobienie pierwszego filmu. W 1963 r. założył własną wytwórnię filmową Werner
Herzog Film Produktion. Autor ponad 50 filmów krótko i pełnometrażowych. Do najbardziej
znanych należą: Aguirre, gniew boży (1972), Zagadka Kaspara Hausera (1974),
Stroszek (1977), Nosferatu wampir (1979), Fitzcarraldo (1982), Biały diament (2004),
Spotkania na krańcach świata (2007).
Wymiary
12 x 16,5 cm
ISBN
978-83-61006-75-6
Autor
OPRACOWANIE ZBIOROWE
Wydawca
Wydawnictwo Krytyki Politycznej
Okładka
broszurowa
Ilość stron
192
Rok wydania
2010
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: