...jest pusty
SEKRETY PIERŚCIENIA ATLANTÓW
Szybki podgląd
18,76 zł
HECA NIE Z TEJ ZIEMI
Szybki podgląd
18,48 zł
MÓJ OCEAN NIESPOKOJNY
Szybki podgląd
20,90 zł
LUBIEWO WYD. V
Szybki podgląd
27,62 zł
HOTELARSTWO USŁUGI EKSPLOATACJA ZARZĄDZANIE
Szybki podgląd
42,76 zł
CÓRKA REMBRANDTA
Szybki podgląd
9,43 zł
ILUSTROWANY SŁOWNIK POLSKO-ANGIELSKI TW
Szybki podgląd
11,42 zł
CIASTA DOMOWE NAJLEPSZE PRZEPISY TW
Szybki podgląd
38,00 zł
OCZKO W GŁOWIE TATUSIA TW
Szybki podgląd
56,19 zł
KORESPONDENCJA MIŁOSNA Z ANTOINETTE DE WATTEVILLE 1928-1937
Szybki podgląd
34,29 zł
BIEC ALBO UMRZEĆ
Szybki podgląd
38,00 zł
KUCHNIA HAUTE COUTURE
Szybki podgląd
38,00 zł
DIANA MOJA HISTORIA
Szybki podgląd
28,38 zł
PAN OD SEKSU TW
Szybki podgląd
30,00 zł
MAKIJAŻ BEZ TAJEMNIC
Szybki podgląd
66,57 zł
Strona głównaeBookiFilozofiaHierarchia wartości i sposoby ich realizacji

Hierarchia wartości i sposoby ich realizacji

24,00 zł
Kod: 978-83-7850-346-0
Produkt niedostępny
Waga:0.00 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Zapytaj o produkt

          Pojęcie wartości jest trudne do zdefiniowania. Każdy z nas – lepiej lub gorzej – wie, co jest dla niego ważne, cenne i godne zaangażowania. Jednakże aby podejmować słuszne decyzje, trzeba najpierw stworzyć hierarchię wartości i żyć z zgodnie ze swoimi zasadami. Wkraczanie w dorosłość nie jest proste. Współczesny młody człowiek często staje na rozdrożu, musi wybierać pomiędzy kryteriami, którymi kierują się jego rówieśnicy, a tym, co dyktuje mu sumienie. Wyboru nie ułatwiają mu również dorośli, którzy są krytyczni w ocenie oraz w wypowiedziach na temat jego zachowania.

          Niniejsza książka powstała z chęci podzielenia się z Czytelnikiem wynikami badań dotyczących wartości, które Autorki przeprowadziły w roku szkolnym 2007/2008. Autorki chciały się dowiedzieć, jakie wartości cenią młodzi ludzie. Istotna była dla również konfrontacja wyników badań przeprowadzonych pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX w. z badaniami przeprowadzonymi na początku XXI w. Autorki chciały sprawdzić, czy młodzież, która żyje w nieco innym świecie, obcująca na co dzień z natychmiastowym przepływem informacji, posługująca się Internetem i wysyłająca SMS-y nadal wyznaje takie same wartości, jakie cenili jej rówieśnicy przed laty. Czy istnieją różnice w hierarchiach wartości współczesnej bydgoskiej młodzieży i tych, które zostały zadeklarowane przez młodzież w latach dziewięćdziesiątych?

          Uczniowie bydgoskich szkół średnich, podzielili się swoją hierarchią wartości, a także zdradzili, w jaki sposób czy w jakich sytuacjach te wartości urzeczywistniają. Autorki interesowało to, co prawie dorośli ludzie uważają za wartościowe w swoim życiu. To, czy szkoła, do której chodzą, którą sobie wybrali, daje im szansę realizowania ich wartości, a także to, jakie znaczenie ma dla nich środowisko rodzinne. Większość z nich w momencie badania nie była jeszcze pełnoletnia, jednakże w tym roku osiągnęła już wiek, w którym uzyskała pełne prawo do decydowania o sobie i możliwość zabierania głosu w sprawach istotnych dla całego społeczeństwa (np. poprzez udział w wyborach), a także przystąpi do egzaminu dojrzałości.

          W książce zostały przedstawione wyniki badań przeprowadzonych wśród uczniów klas drugich bydgoskich publicznych i niepublicznych szkół ponadgimnazjalnych kończących się maturą oraz ich interpretację poprzedzoną wykładem na temat wartości. Zawarto w niej również przegląd definicji wartości, systemu wartości oraz hierarchii wartości oraz przytoczyły wypowiedzi wybranych autorów na temat istnienia wartości i sposobów ich rozumienia, a także typologie wartości i różne ich teorie.

           Autorki mają nadzieję, że podczas lektury tej książki Czytelnik lepiej pozna wartości bydgoskiej młodzieży. Zrozumie, co jest dla niej ważne i czym kieruje się ona w życiu.

Format pdf
Format pdf
Wydanie DL-ebwm
Wydanie DL-ebwm
Wydawca Impuls
Wydawca Impuls
Rok wydania 2009
Rok wydania 2009

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

 
Zobacz także: