...jest pusty
Strona głównaKsiążki drukowaneHistoriaBiografie i wspomnieniaHITLER 1941-1945 NEMEZIS TOM II CZ.2 TW
Druga część drugiego tomu monumentalnej biografii Adolfa Hitlera obejmuje lata 1941-1945 – ostatni okres rządów Hitlera, który stanowi pasmo klęsk: od bitwy pod Stalingradem, aż do fatalnego końca w maju 1945 roku. W tym czasie na podbitych przez Rzeszę terenach trwało ludobójstwo na nie spotykaną dotychczas skalę.
Stare Niemcy odeszły z Hitlerem. Niemcy, które stworzyły Adolfa Hitlera, ujrzały swoją przyszłość w jego wizji i podzielały jego nieokiełznaną pychę, musiały także podzielić z nim jego nemezis.
Dwanaście lat rządów Hitlera trwale zmieniło Niemcy, Europę i świat. Bezpośredni spadek po Hitlerze: zimna wojna, podział świata między wrogie supermocarstwa wyposażone w broń zdolną do unicestwienia całej planety – niedawno przestał kształtować oblicze świata. Spuścizna znacznie poważniejsza: moralny uraz, jaki pozostawił potomności – nadal trwa.
Jednak tylko lekcje, jakie można wyciągnąć z przeszłości, nadają sens badaniu historii, pisaniu i lekturze dzieł historycznych. Nie ma wątpliwości, że dzieło Iana Kershawa zawiera tych lekcji bardzo wiele.
Niepodważalną wartością tej pracy jest konsekwencja, z jaką budowany jest wizerunek Hitlera nie jako wcielenia jakiejś nadnaturalnej złej siły, która wtargnęła w historię z innego wymiaru, ale jako postaci całkowicie naturalnego pochodzenia – zła, bez wątpienia, ale historycznego zła.
,Publishers Weekly’’
Ian Kershaw – profesor historii na Uniwersytecie w Sheffield, jeden z największych znawców nazizmu, III Rzeszy i Hitlera; konsultant historyczny przy produkcji wyświetlanego również w Polsce, bardzo wysoko ocenianego serialu BBC Naziści. Ostrzeżenie historii, autor licznych prac, m.in o „micie Hitlera” i naturze jego władzy.
ISBN
978-83-7301-324-7
Autor
IAN KERSHAW
Wydawca
Rebis
Okładka
Twarda
Ilość stron
612
Wymiary
15.5 x 23.5 cm
Rok wydania
2013
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: