...jest pusty
Instytucjonalizm nie stanowi jeszcze głównego nurtu w naukach społecznych, ale jego ranga ostatnio bardzo szybko rośnie. Dwa lata temu obie Nagrody Nobla w ekonomii przypadły w udziale teoretykom instytucjonalizmu. Można spotkać opinie, że neoinstytucjonalizm już znajduje się w głównym nurcie nauk społecznych. Niniejsza publikacja jest par excellence teoretyczna, z domieszką historii myśli instytucjonalnej. W swoich poszukiwaniach Autor czerpie inspirację z bardzo wielu źródeł, przede wszystkim z twórczości Elinor Ostrom, laureatki Nobla w dziedzinie ekonomii w 2009 roku, w której zespole naukowym sam kilka lat pracował.
Autor niniejszej publikacji podejmuje ważną problematykę, problematykę za taką też coraz częściej uważaną. Wynika to z tego, że nasze czasy przynoszą zapotrzebowanie na wiedzę, która pozwala
łączyć idee i ludzi, a instytucje są mostem, który obiecuje zapewnić takie przejście. Autor i jego bohater – homo agens – to konstruktorzy tego mostu. Wiedza, jaką posiadamy na temat homo agens, jest rzetelna, ale niepełna i zawsze taką pozostanie. Czy obietnica, jaką się nam oferuje, jest nadzieją, że most jest na skalę nowych wyzwań?
Z recenzji prof. Witolda Morawskiego
O AUTORZE
Dr Piotr Chmielewski – socjolog, przez wiele lat pracownik naukowy w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Obecnie kierownik Zakładu Socjologii w Katedrze Nauk Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego oraz zastępca dyrektora Kolegium Zarządzania i Finansów. Autor i (współ)redaktor książek: Kultura i ewolucja, Ludzie i instytucje, Kultura – Osobowość – Polityka, The Politics of Crisis Management in Transitional Poland from 1990–1999. Zainteresowania badawcze: klasyczne i współczesne teorie w naukach społecznych, badania społeczności lokalnych, kryzysy i zarządzanie sytuacjami kryzysowymi na różnych poziomach organizacji życia społecznego.
ISBN
978-83-7561-181-6
Wymiary
165 x 235 cm
Autor
PIOTR CHMIELEWSKI
Wydawca
Poltext
Okładka
broszurowa
Ilość stron
488
Rok wydania
2011
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: