...jest pusty
Daniel Goleman, autor takich bestsellerów jak Inteligencja społeczna i Emocje destrukcyjne, ujawnia, w jaki sposób to, co wytwarzamy i kupujemy może skrycie wpływać na środowisko naturalne i pokazuje, w jaki sposób podmioty działające na nowoczesnym rynku mogą się stawać pionierami istotnych zmian niezbędnych do ratowania naszej planety. Chętnie wrzucamy butelki do pojemników na surowce wtórne, ale jednocześnie przemierzamy całe kilometry naszymi paliwożernymi samochodami, by zrobić zakupy. Do sklepu zabieramy ekologiczne torby, ale kupujemy owoce z Ameryki Południowej. David Goleman tłumaczy w swej książce dlaczego 'zielone to miraż' i dowodzi, jacy jesteśmy niekonsekwentni w naszym podejściu do kryzysu ekologicznego. W oparciu o wyniki przełomowych badań Goleman wyjaśnia, dlaczego jako konsumenci nie potrafimy się rozeznać w tym, jak szkodliwe są nasze zakupy dla środowiska naturalnego i naszego zdrowia. Zbiorowo nie przyjmujemy do wiadomości, jak szkodliwe są rzeczy, które wytwarzamy i kupujemy. Problem dodatkowo pogłębia zjawisko zaciemniania informacji na temat szkodliwości dóbr, które produkujemy, importujemy, pakujemy, dystrybuujemy i wyrzucamy. Najnowsze technologie, które uwzględniają ekologiczne dane produktów, sprawią, że te istotne informacje staną się dostępne dla konsumentów wtedy, gdy będą najbardziej przydatne, czyli w chwili zakupu. Równowaga sił, dowodzi Coleman, przeniesie ciężar ze sprzedającego na kupującego. Owa 'radykalna transparentność' pozwoli konsumentom dokonywać mądrzejszych decyzji zakupowych i sprawi, że producenci będą reformowali swoje praktyki biznesowe.
ISBN
978-83-7510-375-5
Autor
DANIEL GOLEMAN
Wydawca
Rebis
Okładka
broszurowa
Ilość stron
248
Wymiary
15 x 22,5 cm
Rok wydania
2009
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: