Księgarnia internetowa, ebooki.  E-booki do pobrania online w formie pliku Kindle MOBI, EPUB i PDF.
Menu
Strona głównaKsiążki drukowaneSztukaFotografiaJĘZYK FOTOGRAFII
SEKRETY PIERŚCIENIA ATLANTÓW
Szybki podgląd
18,76 zł
HECA NIE Z TEJ ZIEMI
Szybki podgląd
18,48 zł
MÓJ OCEAN NIESPOKOJNY
Szybki podgląd
20,90 zł
LUBIEWO WYD. V
Szybki podgląd
27,62 zł
HOTELARSTWO USŁUGI EKSPLOATACJA ZARZĄDZANIE
Szybki podgląd
42,76 zł
CÓRKA REMBRANDTA
Szybki podgląd
9,43 zł
ILUSTROWANY SŁOWNIK POLSKO-ANGIELSKI TW
Szybki podgląd
11,42 zł
CIASTA DOMOWE NAJLEPSZE PRZEPISY TW
Szybki podgląd
38,00 zł
OCZKO W GŁOWIE TATUSIA TW
Szybki podgląd
56,19 zł
KORESPONDENCJA MIŁOSNA Z ANTOINETTE DE WATTEVILLE 1928-1937
Szybki podgląd
34,29 zł
DIANA MOJA HISTORIA
Szybki podgląd
28,38 zł
MAKIJAŻ BEZ TAJEMNIC
Szybki podgląd
66,57 zł
BIEC ALBO UMRZEĆ
Szybki podgląd
38,00 zł
PAN OD SEKSU TW
Szybki podgląd
30,00 zł
KUCHNIA HAUTE COUTURE
Szybki podgląd
38,00 zł

JĘZYK FOTOGRAFII

48,70 zł

Wysyłka:48 godzin
Produkt dostępny (96 szt.)
Waga:0.00 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Ilość:szt.

Wiele się ukazuje książek poświęconych nauce fotografowania, ale rzadko są to podręczniki omawiające kwestie kompozycji zdjęć. Temat ten trudno bowiem skodyfikować i przedstawić pod postacią łatwego do opanowania programu. Wśród książek o kompozycji zdjęć pozycja Język fotografii jest wyjątkowa. DuChemin przedstawia tu – rozwijaną przez siebie od pewnego czasu – koncepcję „języka wizualnego”. Pokazuje czytelnikom, jak składać (niczym zdania) zdjęcia, aby mówiły dokładnie to, co zamierza powiedzieć ich autor. Nie zajmuje się sztywnymi regułami i gotowymi schematami. Tłumaczy, jak wykorzystywać własne umiejętności, żeby świadomie tworzyć zdjęcia zgodne z zamierzeniami ich autora. Ważną częścią książki jest dokładne omówienie dwudziestu zdjęć zrobionych przez duChemina. Dowiadujemy się, co skłoniło go do wykonania tych właśnie kadrów. Dlaczego korzystał z konkretnych obiektywów. Co skłoniło go do ustawienia parametrów ekspozycji na takim, a nie innym poziomie. Czytelnik ma szanse przekonać się na własne oczy, czy teoria języka wizualnego sprawdza się w praktyce. Tak szczere przedstawienie własnych metod pracy jest niezbyt częste wśród zawodowców. I z tego powodu Język fotografii powinien przeczytać każdy fotograf, który opanował już podstawy naszego medium i szuka dróg dalszego rozwoju. Wojciech Tkaczyński Kiedy oglądamy zdjęcia, zazwyczaj rozmowa zaczyna się i – niestety – zarazem kończy stwierdzeniem: „To mi się podoba”. Logiczne następstwo tego zdania, pytanie „dlaczego?” nie pada i pozostaje bez odpowiedzi. Jako fotograficy mamy czasem problemy z mówieniem o zdjęciach. Szczerze mówiąc, nie wiemy nawet jak o nich myśleć. Skoro jednak nie umiemy myśleć o fotografii i o jej języku wizualnym – jak konstruować kadry, jak na nas działają i dlaczego robią wrażenie – to, czy kiedy stoimy za aparatem, naprawdę tworzymy zdjęcia najlepiej oddające nasze zamiary i przekazujące nasze emocje? Pomysł i wyobraźnia – wiadomo jak ważne – nie są najistotniejszymi celami tworzenia zdjęć. Tym celem jest ekspresja, przekazanie własnych myśli. Aby jak najlepiej wyrażać siebie, trzeba nauczyć się gramatyki i słownictwa języka fotografii, a potem korzystać z tej wiedzy. Język fotografii to książka poświęcona właśnie zagadnieniom wizualnego języka fotografii. Jak lepiej mówić o sobie zdjęciami i tworzyć udane kadry? Jak świadomie wykorzystywać język fotografii w trakcie komponowania zdjęć? Jak zostać lepszym fotografem, który umie świadomie realizować własne pomysły i wyrażać własne emocje? David duChemin podzielił język fotografii na dwa najważniejsze komponenty – „elementy kadru” tworzące jego słownik oraz „decyzje podejmowane w trakcie fotografowania” jako jego gramatykę. W ten sposób przemienił materię od wieków ezoteryczną i trudną do pojęcia w zrozumiałą dla wszystkich dziedzinę wiedzy, którą może opanować każdy, kto chce poprawić swoje umiejętności. Słowami obrazu są wszystkie elementy składające się na kadr – linie, światło, kolor, kontrast. Gramatykę języka fotografii stanowią zaś decyzje podejmowane na etapie układania owych elementów w całość jak najlepiej oddającą zamiary autora: wykorzystanie perspektywy, znalezienie odpowiedniego punktu fotografowania, zrównoważenie kadru, ustawienie ostrości i ekspozycji. Wszystko, co znajduje się wewnątrz kadru ma znaczenie. DuChemin przekonuje, że fotograf musi świadomie i rozważnie wybierać składające się na kadr elementy oraz decydować o sposobie budowania kompozycji i prezentowania końcowego rezultatu. W drugiej części książki autor przedstawia wykorzystanie omawianej metodologii na przykładzie dwudziestu własnych fotografii. Pokazuje, jak świadomy dobór elementów kadru oraz przemyślane decyzje podejmowane podczas naświetlania wpływają na jakość zdjęć DAVID DUCHEMIN jako fotograf zajmuje się przede wszystkim projektami humanitarnymi oraz fotografią dokumentalną – praktycznie na całym świecie. Z wielkim entuzjazmem dzieli się swym doświadczeniem z innymi fotografującymi. Jego pierwsza książka W kadrze: rozważania na temat wyobraźni fotografa stała się światowym bestsellerem. Zdjęcia Davida można zobaczyć na stronie www.pixelatedimage.com.
ISBN 978-83-75792-11-9
Autor DAVID DUCHEMIN
Wydawca Galaktyka
Okładka broszurowa
Ilość stron 260
Wymiary 20 x 23 cm
Rok wydania 2012

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję
 
Zobacz także:
...jest pusty

Powiadomienia

JĘZYK FOTOGRAFII

Przejdź do panelu Kreator
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.