...jest pusty
Studia nad społeczno-kulturowymi fenomenami męskości stanowią trzecią odsłonę naukowej refleksji dotyczącej zjawisk społecznych, w których pierwszoplanową rolę odgrywa płeć społeczno-kulturowa, innymi słowy: gender.
Pojawienie się w dyskursie akademickim tego typu problematyki badawczej było swoistą odpowiedzią na tendencję charakterystyczną dla współczesnej humanistyki: włączania tematyki genderowej w powszechny dyskurs naukowy. Studia nad męskością stanowiły tym samym dopełnienie powstałych już wcześniej zarówno studiów kobiecych (women’s studies), które z czasem częściowo ewoluowały w bardziej ogólne gender studies, jak i studiów gejowsko-lesbijskich (gay & lesbian studies), z których w późniejszym okresie wyodrębniły się queer studies.
[…] publikacja zbiorowa przygotowana przez Katarzynę Wojnicką i Ewelinę Ciaputę jest jedną z nielicznych dotąd prac na gruncie polskim dotykających problematyki związanej z męskością. Tego typu refleksja naukowa, obecna od dawna na zachodnich uniwersytetach, stanowi wciąż jeszcze świeży i nieodkryty temat w polskich naukach społeczno-humanistycznych. Sama problematyka została wprowadzona na grunt polski stosunkowo niedawno. […] Tym samym zrodziła się potrzeba stworzenia odpowiedniej literatury, która dostarczyłaby wiedzy na temat polskich uwarunkowań związanych z kwestią męskości. To właśnie oczekiwanie doskonale spełnia niniejsza publikacja. Książka stanowi bowiem zbiór tekstów, przygotowanych przez zespół młodych badaczy […], w których zmagają się oni z analizą i znaczeniem problematyki męskości, sytuacji mężczyzn i ich kondycji w odniesieniu do takich kwestii, jak: rodzina, media, zdrowie czy szeroko pojęta polityka. Teksty te są niezwykle bogate, w zdecydowanej większości oparte na nowatorskich badaniach własnych młodych adeptów nauki, co czyni całą publikację bardzo wartościową i zdecydowanie wartą uwagi.
Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Slany
Format
pdf
Wydanie
DL-ebwm
Wydawca
Impuls
Rok wydania
2011
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: