...jest pusty
SEKRETY PIERŚCIENIA ATLANTÓW
Szybki podgląd
18,76 zł
HECA NIE Z TEJ ZIEMI
Szybki podgląd
18,48 zł
MÓJ OCEAN NIESPOKOJNY
Szybki podgląd
20,90 zł
LUBIEWO WYD. V
Szybki podgląd
27,62 zł
HOTELARSTWO USŁUGI EKSPLOATACJA ZARZĄDZANIE
Szybki podgląd
42,76 zł
CÓRKA REMBRANDTA
Szybki podgląd
9,43 zł
ILUSTROWANY SŁOWNIK POLSKO-ANGIELSKI TW
Szybki podgląd
11,42 zł
CIASTA DOMOWE NAJLEPSZE PRZEPISY TW
Szybki podgląd
38,00 zł
OCZKO W GŁOWIE TATUSIA TW
Szybki podgląd
56,19 zł
KORESPONDENCJA MIŁOSNA Z ANTOINETTE DE WATTEVILLE 1928-1937
Szybki podgląd
34,29 zł
PAN OD SEKSU TW
Szybki podgląd
30,00 zł
MAKIJAŻ BEZ TAJEMNIC
Szybki podgląd
66,57 zł
BIEC ALBO UMRZEĆ
Szybki podgląd
38,00 zł
DIANA MOJA HISTORIA
Szybki podgląd
28,38 zł
KUCHNIA HAUTE COUTURE
Szybki podgląd
38,00 zł
Strona głównaeBookiSocjologiaKołchoźnicy. Antropologiczne studium tożsamości wsi białoruskiej przełomu XX i XXI wieku

Kołchoźnicy. Antropologiczne studium tożsamości wsi białoruskiej przełomu XX i XXI wieku

32,35 zł
Kod: 978-83-231-2922-6
Produkt niedostępny
Waga:0.00 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Zapytaj o produkt

Wykaz skrótów / 13 Podziękowania / 15 Wprowadzenie. Etnograf w kołchozie, czyli uwagi o temacie, terenie i metodzie / 19 Część I. W kołchozie Rozdział 1. „Bez kołchoza życia nie ma”. Narracja o końcu i początku jako mit założycielski / 41 „Jak żyć bez kołchozu?” W stronę zbiorowej tożsamości kołchoźników / 41 Pamięć kolektywizacji, czyli gospodarze wobec końca świata. Casus zachodniobiałoruski / 52 Pamięć kolektywizacji, czyli gospodarze wobec dwukrotnego końca świata. Casus wschodniobiałoruski / 77 Rozdział 2. „Kołchoz musi być”. Długie trwanie wzoru feudalnego / 103 „Trudno żyć, ale przywykszy”. Kołchoz oswojony / 103 „Szto zrobisz, tak treba musi”. Chłopski fatalizm i etos przetrwania / 122 Między ludzkim a kołchoźnym. Kołchozowa symbioza / 131 Kołchoźnik między panem, wójtem i plebanem. Kołchozowy feudalizm / 156 Część II. Kołchoźnik i pan Rozdział 3. Chamy versus pany. Odrębność grupowa jako fundament tożsamości / 191 Chłop i pan przed kołchozem i w kołchozie, czyli o współczesnej pańszczyźnie / 191 Stereotyp chama w relacji do pana, czyli mit o pochodzeniu po raz pierwszy / 210 Szlachetna szlachta i proste mużyki. Casus grodzieński / 222 „Mużyk je mużykom”, czyli w stronę opozycji człowiek : nieczłowiek. Casus poleski / 237 Stereotyp prostej mowy, czyli o konstruowaniu odrębności. Casus Grodzieński / 246 Rozdział 4. Chamy i pany. Między strukturą a communitas / 273 Cham i szlachcic jako kategorie statyczne i dynamiczne / 273 Nie ma abla bez kaina, czyli mit o pochodzeniu po raz drugi / 284 Chłopsko-pańska symbioza, alias mużyki-kołchoźniki i szlachta-kołchoźniki. Neutralizowanie odrębności / 308 Rozdział 5. Proste robocze ludzie. Praca na ziemi jako wartość konstytutywna dla tożsamości / 327 Praca na ziemi jako domena współdziałania człowieka i boga. Od wartości podstawowych do tożsamości zbiorowej / 327 Zapracowany naród między męką a modlitwą, czyli mit o pochodzeniu po raz trzeci / 360 Czarnarabocze ludzie, czyli o kołchoźniczym poczuciu krzywdy / 384 Trudolubiwe ludzie, czyli o kołchoźniczym poczuciu godności / 396 Chłop sam sobie panem, czyli wzór dobrego gospodarza przed kołchozem i w kołchozie / 418 Część III. Kołchoźnik i Żyd Rozdział 6. Chłopi versus Żydzi. Odrębność grupowa jako fundament tożsamości / 439 W chłopsko-pańsko-żydowskim trójkącie, czyli opowieść o porządku świata / 439 Żyd ambiwalentny, czyli kołchoźnicy wobec stereotypu Żyda / 455 Wieś i miasto przed kołchozem i w kołchozie, czyli wokół współczesnego Żyda / 477 Rozdział 7. Chłopi i Żydzi. Między strukturą a communitas / 489 Chłopsko-żydowskie sąsiedztwo, czyli między odróżnorodnieniem a rekonstytuowaniem odrębności / 489 Pamięć zagłady po raz pierwszy, czyli kołchoźnicy wobec końca świata / 518 Pamięć zagłady po raz drugi, czyli pytanie o porządek świata / 545 Część IV. Wobec Boga Rozdział 8. Chrześcijanie i Żydzi. Znaczący inni jako współtwórcy tożsamości / 583 Chrześcijanie versus Żydzi, czyli wokół legend o krwi / 583 Chrześcijanie i Żydzi, czyli ludzie, którzy wierzą w boga. Neutralizowanie odrębności / 604 Mit babelski, czyli Żydzi i chrześcijanie w systemie klasyfikacyjnym wiar-nacji. Casus grodzieński / 620 Rozdział 9. Ludzie chrzczone. Krzyż jako rdzeń tożsamości kołchoźników / 651 Chrześcijanie versus niechrzczeńcy, czyli kołchoźnicy jako ludzie chrzczone / 651 „Trzeba chrzcić”, czyli bóg bez cerkwi i chrzest bez religii. Casus wschodniobiałoruski / 657 Znak krzyża jako rdzeń tożsamości kołchoźników. Casus wschodniobiałoruski / 671 Znak krzyża jako rdzeń tożsamości kołchoźników. Casus grodzieński / 681 Rozdział 10. Ludzie chrześcijanie. Wiara w boga jako wartość konstytutywna dla tożsamości / 689 Ludzie chrześcijanie, czyli polaki i ruskie między wspólnotą a odrębnością. Casus grodzieński / 689 Mużyk-chrześcijanin jako ochrzczony Żyd, czyli mit o pochodzeniu po raz czwarty / 703 Pamięć ateizacji: od zamknięcia do otwarcia wiary. Kołchoźnicy wobec destrukcji i rekonstrukcji wartości podstawowych / 717 Zakończenie. Etnograf w gabinecie, czyli uwagi o tożsamości wsi białoruskiej przełomu XX i XXI wieku / 759 Rozmówcy / 765 Bibliografia / 785 Wykaz ilustracji / 809 Summary. Kolkhozniks. An anthropological study of the Identity of belarusian villagers at the turn of the 20th and 21thcenturies / 813 Indeks osobowy / 827
Format pdf
Wydanie DL-ebwm
Wydawca Wydawnictwo Naukowe UMK
Rok wydania 2012

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

 
Zobacz także: