...jest pusty
Konkurencja a własność intelektualna to zbiór artykułów poświęconych problematyce wpływu prawa konkurencji na korzystanie z prawa własności intelektualnej. Poruszane są w nich takie zagadnienia jak:
- ocena umów transferu technologii w świetle reguł wspólnotowego prawa konkurencji;
- ocena działalności organizacji zbiorowego zarządu w świetle reguł prawa konkurencji;
- ocena prób przeciwstawienia się importowi równoległemu farmaceutyków za pośrednictwem regulacji prawa konkurencji.
- odmowa dostępu do dóbr chronionych za pośrednictwem praw własności intelektualnej jako nadużycie pozycji dominującej przez podmioty dysponujące takimi prawami.
Przedmiotem rozważań zawartych w tomie drugim są zagadnienia „styku” praw własności intelektualnej z prawem ochrony konkurencji. Na „styku” tym dochodzi do zderzenia swoistego „monopolu” na korzystanie z chronionych prawami własności intelektualnej rozwiązań z zasadą swobody konkurencji.
W poszczególnych rozdziałach omawiane są zagadnienia uznania odmowy dostępu do rozwiązań chronionych za pośrednictwem praw własności intelektualnej za nadużycie pozycji dominującej, praktyk wiązania technologicznego oraz dopuszczalnego zakresu ochrony przed konkurencją ze strony innych użytkowników tej samej technologii.
Szczegółowe omówienie znalazła również problematyka dopuszczalności uzyskiwania ochrony patentowej dla tzw. business methods oraz skutków wprowadzenia tzw. klauzuli napraw dla rynku części zamiennych.
Ponadto odrębne rozdziały zostały poświęcone ocenie – dokonywanej z perspektywy prawa konkurencji – działalności organizacji zbiorowego zarządzania, a także praktyk przedsiębiorców na rynku farmaceutycznym zmierzających do ograniczenia tzw.importu równoległego produktów leczniczych.
Format
pdf
Rok wydania
2010
Format
pdf
Wydanie
DL-drm
Wydanie
DL-drm
Wydawca
C.H. Beck
Wydawca
C.H. Beck
Rok wydania
2010
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: