...jest pusty
Wyróżnienie w kategorii Polityka Gospodarcza na Targach Wydawnictw Ekonomicznych „W procesie konsumpcji rośnie siła intelektualna i siła moralna człowieka, zwiększa się jego moc wytwórcza,
rozwija wyobraźnia, zwiększa potęga umysłowa. Konsumpcja staje się najpotężniejszą siłą wytwórczą, gdyż w czasie wolnym od pracy, od bezpośredniego czasu produkcji, odbywa się rozwój jednostki ludzkiej".
Edward Lipiński
Przedmiotem rozważań w tej książce są problemy związane z istotą, typologią, determinantami,
prawidłowościami oraz efektami rozwoju konsumpcji i to zarówno w wymiarze jednostki ludzkiej, jak i w skali całego społeczeństwa. Jakkolwiek dominuje
podejście ekonomiczne, to jednak na każdym niemal kroku wskazywano również na pozaekonomiczne, czyli społeczne, kulturowe oraz etyczne aspekty konsumpcji.
Książkę starano się tak skonstruować, by w miarę harmonijnie połączone zostały elementarne zagadnienia konsumpcji wchodzące w zakres akademickiego wykładu z takich dziedzin, jak teoria konsumpcji czy ekonomika konsumpcji, z rozważaniami o konsumpcji szerszej natury – teoretycznej i praktycznej. Dzięki temu może ona
być traktowana nie tylko jako podręcznik akademicki, czyli tzw. książka pierwszego kontaktu z problematyką konsumpcji, ale także jako nowoczesna monografia naukowa z tego zakresu. „...kompleksowość ujęcia problemów
konsumpcji w makro i mikroskali, teoretyczne i empiryczne spojrzenia na problematykę konsumpcji, nowatorstwo w rozpatrywaniu wielu problemów
szczegółowych, a także bogate podstawy źródłowe oraz doświadczenia badawcze Autora czynią z tej pracy wartościowe dzieło.
Wysoko oceniam wartość poznawczą i aplikacyjną pracy oraz staranność warsztatową. Waga
problematyki, jej aktualność i przydatność wskazują na potrzebę szybkiego opublikowania". Prof. dr hab. Ewa Kieżel Prof. zw. dr hab. Czesław Bywalec jest pracownikiem naukowym i wykładowcą na
Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz w Wyższej Szkole Turystyki i Rekreacji im. M. Orłowicza w Warszawie.
Format
pdf
Rok wydania
2010
Wydanie
DL-drm
Wydawca
C.H. Beck
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: