...jest pusty
Joanna Bielska-Krawczyk, Słowo wstępne / 4
STUDIA I ROZPRAWY
Kolor z perspektywy filozofii i nauki
Anna Głodowska, Kolory Platońskich „Dialogów” / 6
Paulina Abriszewska, Filozoficzna i literacka biel / 16
Kornelia Rybicka, Fizyka barw w literaturze, czyli o spotkaniach humanistyki z naukami przyrodniczymi 2/ 4
Kolor w przestrzeni między sztukami
Barbara Zwolińska, Literacki ślad malarstwa Caspara Davida Friedricha w listach Juliusza Słowackiego do matki / 34
Aneta Grodecka, Barwy van Gogha w lustrze poetyckiej ekfrazy / 42
Ewa Dryglas-Komorowska, Kolor w Miłosza refleksji o sztuce / 52
Małgorzata Lisecka, Kolor w ekfrazach Jacka Kaczmarskiego / 60
Elżbieta Kruszyńska, Sposób istnienia koloru w literaturze dla dzieci i młodzieży – na wybranych przykładach / 68
Dominika Szmyt, Symbolika i sposoby wykorzystania koloru w najnowszym dramacie polskim / 76
Kolor w prozie
Ewa Schaller, Kolor opisu i symbol koloru. O kilku aspektach wykorzystania koloru na przykładzie „W matni” Émila Zoli / 84
Aleksandra Rzepkowska, Kolor w opisie podróży do Palestyny. Na podstawie „Miasta Heroda” Marii Kuncewiczowej / 94
Przemysław Kaniecki, Zredagowanie i podkoloryzowanie. Estetyczne kontrasty w dwu wersjach „Dziennika 1954” Leopolda Tyrmanda / 102
Natalia Nielipowicz, Symbolika koloru a odbiór powieści „Kamień filozoficzny” Marguerite Yourcenar / 114
Natalia Lemann, Antynomie bieli i czerni w powieści postkolonialnej na przykładzie twórczości Zadie Smith („Białe zęby” i „O pięknie”) / 120
Kolor w poezji
Danuta Kowalewska, „I bielszej nogi nikt w niej nie umyje”. Biel w twórczości Franciszka Karpińskiego / 132
Anna Mazur, Barwa wiary i rozumu w wierszu Adama Mickiewicza pt. „Rozum i wiara” / 140
Dominika Wojtasińska, Barwy kobiety idealnej – o znaczeniu kolorów w Norwidowskiej „Assuncie” / 150
Małgorzata Muzińska, „Endymata” Kawafisa, czyli o pięciu kolorach życia ludzkiego / 160
Joanna Bielska-Krawczyk, Widząc czarno, widzieć jednak kolorowo (kolory poezji ks. Janusza S. Pasierba) / 168
MISTRZOWIE
Grażyna Halkiewicz-Sojak, Tadeusz Makowiecki (1900–1952) / 178
PRZEKŁADY
Jorge Latorre Izquierdo, Nowe technologie w muzeum: tradycja i innowacja w pracach Billa Violi (tłum. Joanna Bielska-Krawczyk) / 183
WYWIADY
Przestrzeń koloru – przestrzeń własna (wywiad z malarką Anną Bochenek, przepr. Joanna Bielska-Krawczyk) / 193
Guślarskie sztuczki – o kolorystyce przedstawień i widowisk plenerowych Projektu Terenowego Teatru „Węgajty” (wywiad z Wacławem Sobaszkiem, przepr. Magdalena Jasińska) / 205
RECENZJE
Ewa Badyda, Świat barw – świat znaczeń w języku poezji Zbigniewa Herberta (Małgorzata Lisecka) / 211
Danuta Stanulewicz, Colour, Culture and Language. Blue in Polish (Joanna Bielska-Krawczyk) / 213
Kolor w kulturze, red. Zofia Mocarska-Tyc, Joanna Bielska-Krawczyk (Józefina Bartyzel) / 214
Mirosława Rochecka, Tajemnice światła i koloru. Abstrakcja i sacrum (Ewa Dryglas-Komorowska) / 217
STRESZCZENIA / ABSTRACTS / 219
Format
pdf
Wydanie
DL-ebwm
Wydawca
Wydawnictwo Naukowe UMK
Rok wydania
2012
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: