...jest pusty
Zofia Owińska - urodziła się we Wrocławiu w rodzinie lekarskiej. Ukończyła liceum muzyczne we Wrocławiu i studia muzyczne w klasie fortepianu u prof. Bolesława Woytowicza w PWSM w Katowicach. Od 1973 roku pracowała w Rozgłośni Polskiego Radia we Wrocławiu w redakcji muzycznej, którą później kierowała. W latach 1990-1991 pełniła funkcję zastępcy redaktora naczelnego Rozgłośni. W roku 1992 związała się z powstającym Programem Miejskim Radia Wrocław (potem przemianowanym na Radio RAM), który współtworzyła jako prezenter i dyrektor aż do zakończenia pracy w radiu w 2002 roku. Przez lata współpracowała ze wszystkimi programami Polskiego Radia w Warszawie. W takich czasopismach jak "Polish Music", "Ruch Muzyczny", "Twoja Muza", "Medium" publikowała komentarze, recenzje z koncertów czy wywiady z wybitnymi artystami.
Rozmowy Zofii Owińskiej z Witoldem Lutosławskim mają wyjątkowy charakter, co wynika ze szczególnie bliskich, niemal rodzinnych relacji obojga rozmówców. W swoich częstych kontaktach z dziennikarzami, a jeszcze bardziej w tekstach publikowanych pod własnym nazwiskiem, Lutosławski starannie dbał o poprawność i precyzję wypowiedzi, nie pozwalał sobie na kolokwializmy, niedyskrecje, konsekwentnie unikał wątków dotyczących życia rodzinnego. Ten styl rozmowy zdominował nie tylko publiczny wizerunek kompozytora - był obecny także w codziennych kontaktach ze znajomymi, nawet z przyjaciółmi. Potwierdzają to liczne, bogate w szczegóły wspomnienia ludzi w różnych latach pozostających z nim w bliskim związku. Tym razem, i jest to przypadek odosobniony, stary mistrz opowiada o sobie, swoich bliskich i o muzyce z mniejszą niż zwykle powściągliwością, okazując rozmówczyni serdeczność, na jaką nie mógł liczyć żaden inny dziennikarz.
ISBN
978-83-7453-012-5
Autor
ZOFIA OWIŃSKA
Wydawca
Słowo / obraz terytoria
Okładka
twarda
Ilość stron
148
Wymiary
16,5 x 21,5 cm
Rok wydania
2011
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: