...jest pusty
Książka jest przeglądem dostępnej na świecie wiedzy naukowej oraz pochodzącej z praktyki klinicznej, na temat obrazu ciała u osób z nadwagą. Omawia szczegółowo problematykę otyłości, odchudzania się oraz obrazu siebie – ze szczególnym uwzględnieniem obrazu własnego ciała. Integruje różne stanowiska teoretyczne oraz doświadczenia terapeutyczno - psychologiczne i medyczne.
Problem przedstawiony jest w sposób zdyscyplinowany i przejrzysty - wychodząc od definicji i genezy, poprzez jego manifestację, aż do obserwowalnych skutków. Od konstruktów teoretycznych (np. nadwaga czy obraz ciała), po zjawiska subiektywnie doświadczane (np. zaburzenia w obrazie własnego ciała czy psychologiczne konsekwencje nadwagi), aż do konkretnych zachowań (np. dieta czy psychoterapia stosowana przy odchudzaniu).
Książka może być użyteczna dla czytelnika ze względu na swą zawartość teoretyczną - zawiera definicje, kryteria diagnostyczne zaburzeń, przegląd badań naukowych oraz zestawienie metod zaradczych (np. diet), związanych z poruszaną problematyką. Stanowi jednak również zbiór informacji praktycznych, przydatnych np. w odchudzaniu.
Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców. Przede wszystkim do profesjonalistów zajmujących się leczeniem zaburzeń odżywiania oraz otyłości - psychologów, lekarzy, dietetyków, fizjoterapeutów. Ponadto do studentów tych kierunków i kierunków pokrewnych, ale również do wszystkich osób zainteresowanych problematyką nadwagi, odchudzania, obrazu własnego ciała. Jest to tekst naukowy, odwołujący się do licznych źródeł naukowych, jednak język przekazu jest przystępny, zrozumiały również dla czytelnika niebędącego specjalistą w dziedzinie psychologii czy medycyny.
Format
pdf
Format
pdf
Format
pdf
Wydanie
DL-ebwm
Wydanie
DL-ebwm
Wydanie
DL-ebwm
Wydawca
Impuls
Wydawca
Impuls
Wydawca
Impuls
Rok wydania
2009
Rok wydania
2009
Rok wydania
2009
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: