...jest pusty
„Nanofinanse” prezentują świat finansów z
perspektywy pojedynczego człowieka, który w sposób świadomy lub nieświadomy
stał się aktywnym uczestnikiem rynków finansowych. Od postępowania miliardów
ludzi wchodzących aktywnie na rynki finansowe zależy koszt i trwałość wyjścia z
chaosu w międzynarodowym systemie finansów. Globalny kryzys finansowy obnażył
istnienie określonych przyzwyczajeń, które maja wpływ na jakość naszego życia oraz
na jego funkcjonowanie. Bezpieczeństwo finansowe stało się jednym z najbardziej
poszukiwanych dóbr publicznych. W zrozumieniu
następstw, jakie niesie finansjalizacja naszego dnia codziennego, warto odwołać
się do podejścia instytucjonalnego – proponowana publikacja zawiera
uporządkowany wykład dorobku tego nurtu w nauce o finansach. Książka ta
adresowana jest do osób, które próbują zrozumieć coraz bardziej skomplikowany
świat finansów i pragną wyrobić sobie własny pogląd na temat ich obecności w
życiu codziennym.Fundamentalną cechą i zaletą recenzowanej pracy jest
to, że mieści się ona w nurcie tzw. komparatystyki – studiów porównawczych,
które z definicji są atrakcyjne z poznawczego punku widzenia, ale też
odznaczają się ponadprzeciętnym stopniem trudności. Autor jest do realizacji
tego zadania badawczego niejako z definicji dobrze przygotowany, jest bowiem i
ekonomistą (finansistą) i socjologiem (najlepszy ekonomista wśród socjologów,
najlepszy socjolog wśród ekonomistów). Dodać należy, że Autor podjął się badań
nie nad tzw. „tematem bezpiecznym” i niekontrowersyjnym, lecz wręcz przeciwnie,
tematem będącym w centrum żywych dyskusji i sporów, zwłaszcza w czasach tzw.
globalnego kryzysu bankowo-finansowego, erozji zaufania do ekonomistów oraz do
tradycyjnych paradygmatów”. Prof. dr hab. Stanisław Flejterski Kierownik Katedry Bankowości i Finansów
Porównawczych Uniwersytet Szczeciński
Format
pdf
Rok wydania
2012
Wydanie
DL-drm
Wydawca
C.H. Beck
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: