...jest pusty
Większość z nas nigdy nie uczy się tego, jak myśleć o rozwiązywaniu problemów. Przez całą swoją edukację koncentrujemy się na konkretnych pytaniach umieszczanych na końcu podręcznika i, nie myśląc zbyt wiele, stosujemy materiał z każdego rozdziału do rozwiązania kilku zadań umieszczonych na końcu rozdziału. Nie jest niczym zaskakującym, że przy takim podejściu do „rozwiązywania problemów” jesteśmy słabo przygotowani do formułowania i rozwiązywania problemów rzeczywistych. Kiedy w końcu wchodzimy w prawdziwe życie, odkrywamy nagle, że do rzeczywistych problemów nie dostarcza się instrukcji ani podręczników…
Prezentowane w tej książce podejście zwane nauczaniem łamigłówkowym wypełnia tę lukę, ucząc nas jak opisywać i rozwiązywać różnego rodzaju problemy. Autorzy przedstawiają i rozwiązują wiele świetnych zagadek, wskazując jednocześnie jak w sposób strukturalny i usystematyzowany rozwiązywać coś co ze swej natury wcale strukturalne i usystematyzowane nie jest. Dzięki temu prowadzą nas ścieżką wiodącą do nabywania umiejętności rozwiązywania rzeczywistych problemów, zwiększając jednocześnie tak potrzebną w dzisiejszym świecie matematyczną świadomość. Nauczanie łamigłówkowe opiera się na wcześniejszych ideach Gregory’ego Pólyi i Martina Gardnera (oraz wielu innych) i wprowadza elementy matematyki, nauki i krytycznego myślenia. Po dalsze informacje autorzy zapraszają na swoją stronę internetową www.PuzzleBasedLearning.edu.au.
Format
pdf
Format
pdf
Wydanie
DL-ebwm
Wydanie
DL-ebwm
Wydawca
Wydawnictwo Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych
Wydawca
Wydawnictwo Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych
Rok wydania
2010
Rok wydania
2010
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: