...jest pusty
W początkach lat siedemdziesiątych w Wielkiej Brytanii jak grzyby po deszczu wyrastały kluby oferujące muzykę house, hip-hop, disco i techno. Wtedy też właśnie datują się początki kultury Ecstasy i rozmaitych jej podkultur; zażywanie bowiem tego narkotyku było nierozerwalnie związane z taką właśnie - opartą na wyrazistym rytmie - muzyką. Wcześniej Ecstasy pod nazwą MDMA (skrót nazwy chemicznej) używane było czasami w terapii psychiatrycznej. Narkotyk ten sprawiał, że człowiek stawał się niewiarygodnie otwarty na otoczenie, żywy, przyjacielski i pełen empatii. Psychiatrzy wykorzystywali go więc dla przełamania oporów w nawiązywaniu kontaktów w grupach osób nieśmiałych. Liczyli na to, że specyfik stanie się uznanym lekiem. Ich nadzieje okazały się płonne - odkąd MDMA pod nazwą Ecstasy zaczął pojawiać się na różnego rodzaju prywatkach - do akcji wkroczyły władze. Rząd z całą surowością postanowił rozprawić się z tańczącą w rytm house'u młodzieżą. Apogeum walk przypadło na lata 1988 i 1989. Metody jakimi policja starała się walczyć z imprezowiczami zazwyczaj były komiczne; w książce roi się od ich znakomitych anegdotycznych opisów. Autorzy bronią tezy, że narkotyki tępione są przez władze szczególnie wówczas, gdy zażywają je grupy kojarzone z jakimiś formami kontestacji porządku społecznego; a Ecstasy połączyło się - według nich - z tym, czego konserwatywne normy społeczne nie znoszą najbardziej - z głośną muzyką. Pokazują też złą stronę uzależnienia i różne rodzaje narkomanii, które należy różnie traktować. Mówią o wpływie mediów i różnego rodzaju ekspertów na ten problem. Jednym słowem książka ta porusza temat narkomanii w sposób w jaki w literaturze popularnej jest on rzadko opisywany, pokazując wszystkie związane z nim wybory aksjologiczne i wszystkie jego paradoksy.
ISBN
83-7495-039-0
Autor
MATTEW COLLIN
Wydawca
Muza
Okładka
broszurowa
Ilość stron
400
Wymiary
14,5 x 20,5 cm
Rok wydania
2006
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: