...jest pusty
Strona głównaeBookiPrawo Książki dla praktykówOdpowiedzialność majątkowa małżonków i przymusowe dochodzenie od nich roszczeń
Wydanie 1, 2014
Niniejsza publikacja omawia problematykę odpowiedzialności majątkowej małżonków oraz przymusowego zaspokojenia wierzycieli z ich majątku. Kwestia odpowiedzialności małżonków za zobowiązania ma duże znaczenie społeczne, ponieważ z jednej strony odnosi się do uzasadnionych interesów wierzycieli, a z drugiej strony dotyczy podstawowych interesów rodziny.
W książce poruszone zostały w szczególności takie zagadnienia jak:
• ogólna charakterystyka ustrojów majątkowych małżeńskich,
• odpowiedzialność majątkiem wspólnym za zobowiązania jednego z małżonków oraz ograniczenie i wyłączenie tej odpowiedzialności,
• egzekucja z majątku małżonków,
• przymusowa rozdzielność majątkowa a problem dochodzenia roszczeń od małżonków.
Monografia zawiera także analizę występujących w literaturze stanowisk określających sytuację małżonka dłużnika. Autor przybliża ponadto ewolucję zasad odpowiedzialności majątkowej małżonków oraz kwestię dochodzenia od nich roszczeń, poczynając od dekretu unifikacyjnego o polskim prawie małżeńskim majątkowym z 29 maja 1946 r. Praca zawiera również część o charakterze prawnoporównawczym.
Publikacja jest adresowana do szerokiego grona odbiorców, w szczególności do prawników praktyków zajmujących się prawem cywilnym procesowym – adwokatów, radców prawnych, a także sędziów rozstrzygających w sprawach cywilnych.
Dr Andrzej Pokora – adwokat, specjalista z zakresu postępowania cywilnego, a w szczególności prawa upadłościowego i naprawczego, autor i współautor kilkudziesięciu publikacji m.in. z zakresu prawa upadłościowego oraz obrotu gospodarczego, pracownik Katedry Postępowania Cywilnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Format
epub
Wydanie
DL-drm
Wydawca
LexisNexis
Rok wydania
2014
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: