...jest pusty
Od redakcji /5
Artykuły i rozprawy
Dariusz Stępkowski - Czy religia jest do kształcenia koniecznie potrzebna? W 240. rocznicę urodzin Friedricha Schleiermachera /9
Barbara Adamczyk - Budowanie relacji charakterystyczną cechą pedagogii ewangelicznej /27
Wojciech Osial - Potrzeba i znaczenie doświadczenia wiary w procesie wychowania religijnego. Analiza wybranych aspektów katechetyczno-pastoralnych...... 43
Stanisław Głaz - Niepokój egzystencjalny a uczucia religijne młodzieży studiującej /57
Ewa Wysocka - Religijność młodzieży studenckiej jako wyznacznik funkcjonowania psychospołecznego. Część H. Religijność a strategie radzenia sobie i nastawienia wobec siebie i świata /75
Wojciech Cichosz - Edukacyjno-apostolska akomodacja psychologii transgresyjnej /93
Olgierd Benedyktowicz - Krótkoterminowe poradnictwo pastoralne: aspekt pedagogiczno-edukacyjny /105
Bogdan Stańkowski - Wielokulturowość w szkole - wyniki badań własnych wśród nauczycieli na Podhalu /119
Justyna Gulczyńska - Drogi edukacyjne pokolenia Urszuli Ledóchowskiej /133
Z pedagogiki rodziny
Jerzy Kułaczkowski - Wskazania wychowawcze dla ojców w świetle E/6, 4 /151
Sprawozdania
Dariusz Buksik - „Emocjonalno-społeczne uwarunkowania dojrzałości szkolnej". Sprawozdanie z Sympozjum zorganizowanego przez Katedrę Psychologii Rewalidacji i Rehabilitacji UKSW, Warszawa, 9 kwietnia 2008 roku /165
Krzysztof Kaniowski - „O optymalną katechezę młodzieży". IV sympozjum dyskusyjne z cyklu „Nadbałtyckich debat katechetykówpolskich" ........................... 171
Recenzje
Dietrich Benner, Jiirgen Oelkers (red.), Historisches Worterbuch der Padagogik, Beltz Yerlag, Weinheim und Basel 2004, ss. 1127 -rec. Bogusław Milerski /185
Friedrich Schweitzer, Padagogik und Religion, Yerlag W. Kohlhammer, Stuttgart 2003, ss. 221 - rec. Dariusz Stępkowski /190
Hans-Georg Ziebertz, Gunter R. Schmidt (red.), Religion in der Allgemeinen Padagogik. Von der Religion als Grundlegung bis zu ihrer Bestreitung, Giltersloher Yerlagshaus + Herder, Miinchen - Freiburg i. Breisgau 2006, ss. 251 - rec. Dariusz Stępkowski /194
Katechizm Płocki, część I: Wyznanie wiary, Płocki Instytut Wydawniczy, Płock 2008, ss. 272 - rec. Rafał Bednarczyk /199
Alicja Szeląg (red.), Historyczne konteksty edukacji obywatelskiej w społeczeństwach wielokulturowych, Kraków 2007, ss. 255 - rec. Hanna Markiewicz /204
Amedee Hallier OSO, Dominiąue Meggle, Mnich i psychiatra rozmawiają o szczęściu, Wydawnictwo eSPe, Kraków 2006, ss. 184 - rec. Dariusz Buksik /207
Tomasz Niemirowski, O naturze i wspomaganiu rozwoju umysłowego, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin 2008, ss. 82 -rec. Jarosław Horowski /211
Jerzy Bagrowicz, Stawać się bardziej człowiekiem. Z podstaw edukacji religijnej, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2008, ss. 216 - rec. Jarosław Horowski /213
Jarosław Horowski, Paedagogia perennis w dobie postmodernizmu. Wychowawcze koncepcje o. Jacka Woronieckiego a kultura przełomu XX i XXI wieku, Europejskie Centrum Edukacyjne, Toruń 2007, ss. 240 - rec. Joanna Karczewska /216
Format
pdf
Wydanie
DL-ebwm
Wydawca
Wydawnictwo Naukowe UMK
Rok wydania
2013
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: