...jest pusty
POMOC - wstęp Edgara Scheina specjalnie do wydania polskiego
W świecie rosnącej złożoności i współzależności dawanie oraz akceptacja pomocy stają się jednymi z najważniejszych umiejętności każdego z nas. Większość z nas uważa, że jest całkiem dobra w udzielaniu pomocy, choć często doświadczamy, że ludzie nie akceptują tego, co oferujemy. Dlatego powinniśmy lepiej nauczyć się tej roli. Większość z nas często nie umie akceptować pomocy, przede wszystkim dlatego, że czujemy, że jej nie potrzebujemy, a swoje sprawy powinniśmy załatwić sami. To jest dziedzina, w której musimy się jeszcze wiele nauczyć, ponieważ wraz z rosnącym komplikowaniem się życia potrzeba pomocy innych będzie nieustannie wzrastać.
Umiejętność proszenia o pomoc i akceptacji pomocy będzie szczególnie ważna dla liderów, którzy stają się coraz bardziej zależni od kolegów i podwładnych. Dla liderów jest to szczególnie trudne, ponieważ powszechnie oczekuje się, że będą znali odpowiedzi na każde pytanie i nie potrzebują pomocy. Osoby profesjonalnie wykonujące „zawody pomocy”, czytając tę książkę, będą mogły przemyśleć złożoność procesów psychologicznych podczas dawania i otrzymywania pomocy. Każdy z nas z kolei może się zastanowić, w jaki sposób sam daje pomoc i akceptuje ją jako rodzic lub opiekun chorych czy niepełnosprawnych przyjaciół i krewnych.
Pomoc jest najważniejszym wewnętrznym procesem przy wychowaniu, nauczaniu, coachingu, konsultingu biznesowym, opiece i terapii. Bardzo cieszy mnie fakt, że książka została przetłumaczona na język polski i będzie dostępna także Czytelnikom w Polsce.
Edgar H. Schein
Emerytowany Profesor MIT Sloan School of Management
styczeń 2012
Format
pdf
Rok wydania
2012
Format
pdf
Format
pdf
Wydanie
DL-ebwm
Wydanie
DL-ebwm
Wydanie
DL-ebwm
Wydawca
Marcin Bajda Management
Wydawca
Marcin Bajda Management
Wydawca
Marcin Bajda Management
Rok wydania
2012
Rok wydania
2012
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: