...jest pusty
Strona głównaKsiążki drukowaneNauki humanistycznePsychologiaPRAWDA O WYPALENIU ZAWODOWYM CO ZROBIĆ ZE STRESEM W ORGANIZACJI TW
Prawda o wypaleniu zawodowym (oprawa twarda)
Wypalenie zawodowe zaczyna dziś osiągać rozmiary epidemii. Pracownicy wszystkich szczebli, zarówno wykonujący pracę fizyczną, jak i umysłową, czują się w swoim miejscu pracy zestresowani, niepewni, niezrozumiani, niedoceniani i coraz bardziej wyobcowani. Co można zrobić, by zatrzymać niszczące skutki redukcji, coraz częstszego korzystania z usług zewnętrznych (outsourcing) i restrukturyzacji?
Ta oryginalna i ważna książka obala powszechny mit, że to wyłącznie osoby, u których pojawia się wypalenie zawodowe są odpowiedzialne za swoje zmęczenie, gniew i postawę „mam to gdzieś”. Prawda o wypaleniu zawodowym wyraźnie pokazuje, że źródła problemu... leżą bezpośrednio na barkach organizacji.
Wypalenie jest tu traktowane jako oznaka poważnej dysfunkcji wewnątrz organizacji i mówi więcej o samej organizacji niż o jej pracownikach. Autorzy – autorytety w dziedzinie badań nad wypaleniem – kwestionują powszechne myślenie o wypaleniu i skupiają się na opisie, przewidywaniu oraz łagodzeniu problemu. Dają pracownikom, menedżerom i osobom kierującym organizacjami wytyczne, jak wyeliminować problemy organizacyjne leżące u podstaw wypalenia. Proponują nowy model zdrowia organizacji i dają konkretną receptę (obejmującą pomiar, ustalanie celów i techniki interwencji kryzysowej, a także zapobieganie wypaleniu w przyszłości), co wymaga jednak zarówno inicjatywy ze strony pracowników, jak i solidnej współpracy ze strony kadry zarządzającej. Gruntowna zmiana organizacyjna nie tylko załagodzi bieżący problem – pozwoli też liczyć na wzrost rentowności. Jedynie bowiem zaangażowani i oddani pracownicy pracują sprawnie i wydajnie przez długi czas.
ISBN
978-83-016772-1
Autor
CHRISTINA MASLACH, MICHAEL P. LEITER
Wydawca
PWN
Okładka
twarda
Ilość stron
220
Wymiary
14 x 20 cm
Rok wydania
2011
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: