...jest pusty
Blogi internetowe to wysoce zindywidualizowane strony internetowe z treściami tworzonymi przez konkretną osobę (rzadziej kilka osób), której osobowość, zainteresowania, umiejętności, odczucia i opinie wyróżniają blog spośród innych. W związku z coraz większą popularnością blogów zaczęły je prowadzić także różnego typu jednostki organizacyjne, czego przykładem są funkcjonujące w niemałej ilości blogi firmowe.
Wzrostowi popularności blogów towarzyszy ich profesjonalizacja, również w aspekcie zarobkowego ich charakteru. Na blogach zaczęły pojawiać się nie tylko abstrakcyjne treści tworzone przez prowadzącego bloga, ale też w coraz większym zakresie opinie i komentarze dotyczące konkretnych zdarzeń, usług lub produktów, co nierzadko wiąże się z sięganiem do twórczości lub prywatności innych osób.
Rozpoczęcie prowadzenia bloga od strony technicznej jest bardzo proste. Pomysłowość, talent i pracowitość twórcy przekłada się najczęściej na sukces blogu. Sukces zaś liczy się nie tylko ilością odbiorców, ale też zarobkami. Upowszechnienie blogów, choć jest zjawiskiem interesującym, a nawet – jak się wydaje – kulturowo i społecznie pożądanym, przekłada się na zawiązanie szeregu relacji z osobami lub jednostkami organizacyjnymi (przedsiębiorcami). W efekcie powstają rozliczne stosunki prawne.
Celem książki jest przedstawienie problematyki blogów w świetle adekwatnych dla tej materii regulacji prawnych. Obecnie system regulacji w tym zakresie jest w wysokim stopniu niejasny i nieprzewidywalny. Poza typowymi problemami dla cyberprzestrzeni, jak szeroki zakres oddziaływania i trudności z ustaleniem tożsamości użytkowników, dochodzi kwestia wolności w Internecie i prawa do wypowiadania swoich ocen, czy po prostu opisywania zdarzeń ze swojego życia, które jednak ingerują w sferę prywatności drugiej osoby.
Dzięki tej publikacji wszyscy zainteresowani mogą zapoznać się z takimi zagadnieniami jak:
blog na tle uregulowań prasowych oraz w kontekście regulacji dotyczącej telewizji,
prawa autorskie do utworów tekstowych, graficznych i multimedialnych: utwory własne zamieszczane na blogu, wykorzystanie cudzych utworów we własnych kompozycjach, odesłania elektroniczne do cudzych utworów,
wyrażanie ocen i ingerencja w sferę prywatną oraz zawodową (firmową) innych osób,
odpowiedzialność za działania użytkowników,
komercjalizacja bloga.
Publikacja adresowana do blogerów, przedsiębiorców, medioznawców, prawników, naukowców, informatyków i wszystkich zainteresowanych rozwojem Internetu.
Format
pdf
Wydanie
DL-drm
Wydawca
C.H. Beck
Rok wydania
2014
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: