...jest pusty
SEKRETY PIERŚCIENIA ATLANTÓW
Szybki podgląd
18,76 zł
HECA NIE Z TEJ ZIEMI
Szybki podgląd
18,48 zł
MÓJ OCEAN NIESPOKOJNY
Szybki podgląd
20,90 zł
LUBIEWO WYD. V
Szybki podgląd
27,62 zł
HOTELARSTWO USŁUGI EKSPLOATACJA ZARZĄDZANIE
Szybki podgląd
42,76 zł
CÓRKA REMBRANDTA
Szybki podgląd
9,43 zł
ILUSTROWANY SŁOWNIK POLSKO-ANGIELSKI TW
Szybki podgląd
11,42 zł
CIASTA DOMOWE NAJLEPSZE PRZEPISY TW
Szybki podgląd
38,00 zł
OCZKO W GŁOWIE TATUSIA TW
Szybki podgląd
56,19 zł
KORESPONDENCJA MIŁOSNA Z ANTOINETTE DE WATTEVILLE 1928-1937
Szybki podgląd
34,29 zł
MAKIJAŻ BEZ TAJEMNIC
Szybki podgląd
66,57 zł
BIEC ALBO UMRZEĆ
Szybki podgląd
38,00 zł
DIANA MOJA HISTORIA
Szybki podgląd
28,38 zł
KUCHNIA HAUTE COUTURE
Szybki podgląd
38,00 zł
PAN OD SEKSU TW
Szybki podgląd
30,00 zł
Strona głównaeBookiEkonomia BiznesProcesy innowacji i wiedzy w przedsiębiorstwach

Procesy innowacji i wiedzy w przedsiębiorstwach

12,58 zł
Produkt niedostępny
Waga:0.00 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Zapytaj o produkt

Celem opracowania jest próba zrozumienia procesów tworzenia innowacji i wiedzy w przedsiębiorstwach, pomiar tych procesów tworzenia oraz ocena poziomu koncentracji procesów innowacji. Istotnym celem opracowania jest zidentyfikowanie barier przepływu wiedzy w przedsiębiorstwach, które mogą być jednocześnie barierami tworzenia innowacji opartych na wiedzy. Główne problemy, jakie podejmujemy w monografii, dotyczą społecznych i kulturowych aspektów procesów tworzenia innowacji opartych na wiedzy, problemu przepływu wiedzy oraz barier jej przepływu. Wydaje się, iż wiedza na ten temat jest wciąż niewystarczająca, zwłaszcza w Polsce. Konieczne wydaje się także opracowanie nowych metod badania procesów innowacji i wiedzy. W dotychczasowych badaniach nad procesami innowacji dominowała metodologia ilościowa, która nie jest najlepiej dostosowana do badania społecznych i kulturowych aspektów tych procesów. Zdolność tworzenia innowacji mierzona była zwykle skalą i intensywnością nakładów na B+R, liczbą patentów, rzadziej już zdolnościami wejścia w złożone sieci powiązań między nauką a praktyką. Po gruntownym przestudiowaniu literatury i wyników badań na temat procesów innowacji autorzy opracowania doszli do przekonania, że badanie procesów innowacji powinno łączyć metody jakościowe z metodami ilościowymi. Badania nad innowacjami powinny opierać się m.in. na badaniu postaw i zachowań pracowników wobec dzielenia się informacjami i wiedzą, na badaniu procesów tworzenia innowacji w przedsiębiorstwach, ale także na badaniu dynamiki sieci powiązań tworzonych i utrzymywanych przez pracowników w wyniku powtarzającego się cyklu wymiany informacji i wiedzy. Co więcej, badanie procesów tworzenia innowacji opartych na wiedzy powinno być podporządkowane określonej teorii wiedzy i jej przepływu. Jednym z problemów opracowania jest stworzenie metody oceny procesów powstawania innowacji opartych na wiedzy oraz zidentyfikowanie głównych barier przepływu wiedzy. Jeśli przyjmiemy, że umiejętność budowania dynamicznej sieci innowacji i wiedzy jest głównym czynnikiem decydującym o sukcesie przedsiębiorstw, warto przyjrzeć się tym procesom. Problem polega na tym, że ocena procesów tworzenia innowacji okazuje się bardziej złożona niż dotychczas sądzono. Nieustannie zmienia się zarówno teoria, jak i praktyka tworzenia innowacji, a to utrudnia wszelkie próby oceny tych procesów. Zgodnie z założeniami przyjmowanymi w opracowaniu, procesy tworzenia innowacji są procesami dynamicznymi i złożonymi. Innowacja i wiedza są raczej strumieniami niż zasobami. Co to oznacza? Jeśli przyjmiemy, że innowacje są czymś odmiennym niż dotychczas myślano, powstaje problem: jak badać strumienie innowacji i wiedzy? Jest to problem nowy i istotny dla nauki i praktyki zarządzania. Istnieje potrzeba opracowania metody badania strumieni innowacji i wiedzy w przedsiębiorstwach oraz metody oceny procesów innowacji.
Format pdf
Rok wydania 2009
Wydanie DL-ebwm
Wydawca WSEiZ

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

 
Zobacz także: