...jest pusty
Strona głównaKsiążki drukowaneNauka i technikaTechnikaPROCESY METALURGICZNE I ODLEWNICZE STOPÓW ŻELAZA PODSTAWY FIZYKOCHEMICZNE
Książka stanowi pierwsze w kraju tak szerokie kompendium wiedzy przedstawiające zagadnienia z zakresu procesów odlewniczych i stalowniczych. Obejmuje zarówno stopy żelaza stosowane w metalurgii (surówka, stal), jak i stopy żelaza wykorzystywane w odlewnictwie (żeliwo, staliwo). Zawiera opis podstawowych reguł, praw i zasad z zakresu kinetyki, termodynamiki oraz zjawisk powierzchniowych i roztworów, a także dokładny opis nowych technologii, dla których konieczne było opracowanie podstaw teoretycznych w celu wyjaśnienia zachodzących tam zjawisk.
Zostały omówione:
podstawowe funkcje termodynamiczne
roztwory i ich właściwości
żużle metalurgiczne
kinetyka procesów metalurgicznych
rozpuszczalność gazów w żelazie i jego stopach
procesy próżniowe i zjawiska na powierzchni międzyfazowej
korozja gazowa metali i stopów
rozkład termiczny ciał stałych
procesy fizykochemiczne zachodzące podczas wytapiania i podczas obróbki pozapiecowej stopów żelaza
Cennym uzupełnieniem poruszanych zagadnień jest rozdział dotyczący wykorzystania programów komputerowych do obliczeń termodynamicznych w procesach metalurgicznych.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów takich kierunków, jak metalurgia, inżynieria materiałowa, budowa maszyn, dla absolwentów tych kierunków i pokrewnych zatrudnionych w przemyśle oraz dla słuchaczy studiów podyplomowych. Zainteresuje także pracowników naukowych wyższych uczelni i instytutów badawczych zajmujących się tą problematyką.
O Autorze:
prof. dr hab. Mariusz Holtzer, z-ca Kierownika Katedry, Akademii Górniczo-Hutniczej, Wydział Odlewnictwa, członek Sekcji Teorii Procesów Odlewniczych, Komitetu Metalurgii PAN
ISBN
978-83-01-17362-3
Autor
HOLTZER MARIUSZ
Wydawca
PWN
Okładka
broszurowa
Ilość stron
570
Wymiary
16,8 x 23,8 cm
Rok wydania
2013
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: