...jest pusty
SEKRETY PIERŚCIENIA ATLANTÓW
Szybki podgląd
18,76 zł
HECA NIE Z TEJ ZIEMI
Szybki podgląd
18,48 zł
MÓJ OCEAN NIESPOKOJNY
Szybki podgląd
20,90 zł
LUBIEWO WYD. V
Szybki podgląd
27,62 zł
HOTELARSTWO USŁUGI EKSPLOATACJA ZARZĄDZANIE
Szybki podgląd
42,76 zł
CÓRKA REMBRANDTA
Szybki podgląd
9,43 zł
ILUSTROWANY SŁOWNIK POLSKO-ANGIELSKI TW
Szybki podgląd
11,42 zł
CIASTA DOMOWE NAJLEPSZE PRZEPISY TW
Szybki podgląd
38,00 zł
OCZKO W GŁOWIE TATUSIA TW
Szybki podgląd
56,19 zł
KORESPONDENCJA MIŁOSNA Z ANTOINETTE DE WATTEVILLE 1928-1937
Szybki podgląd
34,29 zł
DIANA MOJA HISTORIA
Szybki podgląd
28,38 zł
KUCHNIA HAUTE COUTURE
Szybki podgląd
38,00 zł
PAN OD SEKSU TW
Szybki podgląd
30,00 zł
MAKIJAŻ BEZ TAJEMNIC
Szybki podgląd
66,57 zł
BIEC ALBO UMRZEĆ
Szybki podgląd
38,00 zł
Strona głównaeBookiPrawo Książki dla praktykówPrywatnoprawne środki dochodzenia roszczeń z tytułu naruszenia reguł konkurencji.

Prywatnoprawne środki dochodzenia roszczeń z tytułu naruszenia reguł konkurencji.

179,00 zł
Kod: 978-83-255-5881-9
Produkt niedostępny
Waga:0.00 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Zapytaj o produkt

W okresie toczącej się w gremiach opiniotwórczych dyskusji na temat granic akceptacji przez państwa członkowskie proponowanych rozwiązań w zakresie wdrażania prawa konkurencji za pomocą środków prawa prywatnego oddajemy w ręce czytelników publikację dotyczącą fundamentalnej zmiany w wykonywaniu prawa konkurencji. Współcześnie jesteśmy świadkami dużej dynamiki i dokonującej się modyfikacji podejścia do rozumienia istoty i celów ochrony prawnej konkurencji. Przy stabilnym kształcie przepisów traktatowych z tego zakresu diametralnie zmieniła się optyka ich stosowania przez uwzględnienie w całokształcie mechanizmów ochrony konkurencji komplementarnej konstrukcji cywilnoprawnej, mającej zabezpieczyć przede wszystkim ekonomiczne interesy podmiotów poszkodowanych ich zakłóceniami. Koncepcja prywatnego wdrażania unijnego prawa konkurencji, wykreowana zwłaszcza w drodze stabilnego orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości, znalazła poparcie Komisji, Rady i Parlamentu Europejskiego. Nie oznacza to jednak rezygnacji z fundamentalnej roli, jaką przypisuje się egzekwowaniu reguł konkurencji na drodze publicznoprawnej. Podstawowe przesłanie niniejszej monografii ukierunkowane zostało na likwidację podstawowej bariery dostępu do sądu, tj. istniejącej po stronie poszkodowanych asymetrii informacyjnej, oraz metodologię spójnego podejścia do obydwu mechanizmów ochrony konkurencji. Autor szczegółowo omawia zagadnienia dotyczące m.in.: istoty i celów ochrony prawnej konkurencji; prywatnego wykonywania prawa konkurencji w odniesieniu do stosowania go w interesie publicznym; wprowadzenia w życie reguł konkurencji; roli zasad w prawie unijnym; znaczenia decyzji organów ds. konkurencji dla rozstrzygania sporów odszkodowawczych przed sądem cywilnym; identyfikacji normatywnej podstawy roszczeń prywatnoskargowych; podmiotów uprawnionych do dochodzenia roszczeń odszkodowawczych; kompensacyjnego charakteru odszkodowania; kodeksowych podstaw roszczeń odszkodowawczych; problemu proceduralnych gwarancji wykonywania prawa materialnego; podstawowych barier prywatnej drogi wykonywania prawa konkurencji; dostępu do informacji oraz pozyskiwania dowodów w odniesieniu do programu leniency; roszczeń zbiorowych i polubownego rozstrzygania sporów; prawa i sądu właściwego dla roszczeń o odszkodowanie; metodologii szacowania szkód w dochodzeniu roszczeń odszkodowawczych z naruszenia reguł konkurencji. Ponieważ omawiana problematyka nie znajduje wystarczającego oparcia w krajowej literaturze przedmiotu, źródłem inspiracji okazuje się bogate piśmiennictwo obce oraz judykatura krajowa państw wiodących w tym obszarze. Publikacja adresowana jest do szerokiego kręgu przedstawicieli zawodów prawniczych – sędziów, adwokatów i radców prawnych, a także środowisk naukowych.
Format pdf
Wydanie DL-drm
Wydawca C.H. Beck
Rok wydania 2014

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

 
Zobacz także: