...jest pusty
Działanie w warunkach niepewności i ryzyka, konieczność dostosowania się do wymagań dynamicznego otoczenia powoduje, że kierownictwo przedsiębiorstwa powinno w celu podejmowania właściwych decyzji posiadać odpowiednie narzędzia i instrumenty zarządzania.
Do tego celu służy rachunek kosztów, stanowiący podsystem rachunkowości finansowej i zarządczej.
Rachunek kosztów jako istotna część rachunkowości finansowej w ujęciu tradycyjnym koncentruje się na kosztach jako podstawowym elemencie determinującym rentowność przedsiębiorstwa. Obejmuje on swoim zakresem:
– pomiar i wycenę kosztów związanych z użytkowaniem czynników produkcji,
– ujęcie na podstawie dokumentacji proces przekształcenia czynników produkcji w produkty
pracy,
– grupowanie kosztów w różnych przekrojach,
– prezentacje informacji o kosztach w postaci sprawozdań.
W dalszych fazach rozwoju rachunek kosztów poszerzył swój zakres zarówno jeśli chodzi o kategorie pomiaru, jak również o obszary działalności i o horyzont czasowy, objął zadania stawiane przez rachunkowość zarządczą.
Rozwój rachunku kosztów spowodował powstanie nowoczesnych jego odmian, do których zalicza się m.in. rachunek kosztów w przekroju procesów gospodarczych – Activity Based Costing (ABC), rachunek kosztów docelowych (target costing), system ciągłego usprawniania – kazein costing, rachunek kosztów cyklu życia produktów.
Autor podręcznika starał się poruszyć teoretyczne i praktyczne aspekty rachunku kosztów zarówno tradycyjnego, jak również rozwiązania nowoczesnego.
W treści podręcznika zamieszczono szereg przykładów i ich rozwiązania z poszczególnych zakresów tematycznych zastosowań rachunku kosztów.
Podręcznik niniejszy przeznaczony jest na potrzeby dydaktyczne studentów studiów stacjonarnych i zaocznych, studiów podyplomowych oraz osób uczestniczących w różnego rodzaju kursach a także szkoleniach tematycznie związanych z ewidencją i rozliczaniem kosztów.
Format
pdf
Rok wydania
2011
Wydanie
DL-ebwm
Wydawca
WSEiZ
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: