...jest pusty
Na okładce – Anna Laszuk, zmarła 12 października br. dziennikarka Radia TOK FM, autorka książek „Dziewczyny, wyjdźcie z szafy” (2006) i „Mała ksiązka o homofobii (2010), redaktorka naczelna nieregularnika feministyczno-lesbijskiego „Furia”, felietonistka „Repliki”, jedna z najważniejszych postaci polskiego ruchu LGBT. Publikujemy wspomnienie o Ani autorstwa Marty Konarzewskiej, jednej z jej bliskich przyjaciółek, a także wybór najciekawszych cytatów Laszuk z „Repliki” i „Furii” zilustrowany portretem Anki, który specjalnie dla „Repliki” narysowała Beata Sosnowska (autorka ilustracji do „Małej ksiązki o homofobii”).
W tym numerze również:
prezentujemy pierwszą (szczęśliwą) trzynastkę Mecenasów/ek ”Repliki” – osób, które nas popierają i wspierają;
Lalka Podobińska, szefowa Trans-Fuzji opowiada w wywiadzie Bartosza Żurawieckiego o tym, jak fascynacja męskim baletem Trocadero doprowadziła ją do szefowania Trans-Fuzji, fundacji działającej na rzecz osób transpłciowych, jak zaprzyjaźniła się z Anną Grodzką, a także skąd wzięło się jej nietypowe imię oraz i czy chciałaby się doczekać transwnuka;
Kuba Stachowiak wspomina w reportażu Wojciecha Kowalika swego chłopaka Rafała, który nie wytrzymał homofobii i odebrał sobie życie;
Robert Biedroń i Anna Grodzka podsumowują pierwszy rok posłowania;
Joanna Gwiazdecka, szefowa Fundacji im. Róży Luksemburg w Polsce, podsumowuje w wywiadzie Mariusza Kurca dekadę realizowania projektów LGBT wspólnie z Kampanią Przeciw Homofobii, opowiada o patronce swej organizacji a także o tym, dlaczego wyoutowani geje i lesbijki jej imponują;
sylwetka Orlando Cruza, pierwszego na świecie wyoutowanego boksera w tekście Igora Dzikiewicza;
Roger Weichert analizuje pierwszy tom dzienników Susan Sontag „Odrodzona” z perspektywy LGBT;
Marcin Dąbrowski wspomina Dalidę na 25. rocznicę jej śmierci;
Największy aktywista LGBT wśród aktorów, czyli Ian McKellen – sylwetka autorstwa Mariusza Kurca;
Bartosz Reszczak przedstawia „Nagiego mężczyznę” Pawła Leszkowicza, czyli wnikliwą (i bogato ilustrowaną) analizę przedstawiania aktów męskich w polskiej sztuce po 1945 r.;
w dziale „Styl” z przymrużeniem oka prezentujemy „Zestaw młodej lesbijki” czyli akcesoria, bez których „szanująca się lesbijka” nie może się obyć.
Pozostałe tematy:
Mirka Makuchowska prezentuje megaraport KPH, Lambdy i Trans-Fuzji o sytuacji i poglądach osób LGBT w Polsce – badanie obejmujące lata 2010 i 2011 objęło największa, do tej pory grupę respondentów/ek – ponad 14 tys. osób;
Marta Megger podsumowuje poznański Marsz Równości;
łódzka Fabryka Równości obchodzi trzecie urodziny i rozpoczyna nowe projekty;
Bartosz Żurawieckizaprasza na filmy LGBT podczas festiwalu Watch Docs;
w dziale „Ludzie KPH” – Kasia Klimczyk;
aż siedem recenzji książkowych: „Po co ci szczęście, skoro możesz być normalna” Jeanette Winterson, „W jednej osobie” Johna Irvinga, „Literatura i homoseksualność” Ewy Chudoby, „Tramwaj zwany pożądaniem i inne dramaty” Tennessee Williama w nowym tłumaczeniu Jacka Poniedziałka, „Full service” Scotty’ego Bowersa, „Libertyni inaczej” Piera Vittorio Tondellego oraz „Tam, gdzie nikt cię nie znajdzie” Alicii Jimenez Bartlett;
aż siedem recenzji filmowych; „Morze Północne, Texas”, „Na południe”, „Tęczowych świąt!”, „Wszystkie miłości Elliota”, „Spork”, „Wrecked” oraz serial „Gay Top Model”;
w dziale „męskie filmy bezkostiumowe” Bartosz Żurawiecki pisze o „Na pieska” („Doggie Style”) z Shane’m Collinsem;
Marcin Dąbrowski recenzuje spektakl „Kallas” o dwóch wielkich divach – Kalinie Jędrusik i Violetcie Villas;
ranking bestellerów filmowych i książkowych LGBT według księgarni bearbook.pl – na topie powieść „Obce dziecko” oraz film „Plan B”;
Edyta Górniak, Łukasz Nowicki, Kelvin Ballot, Daniel Craig, Rihanna & Kate Moss otaz Chris Kluwe w rubryce „Czajnik, czyli orientacje gwiazd”.
Format
pdf
Rok wydania
2012
Format
pdf
Wydanie
DL-ebwm
Wydanie
DL-ebwm
Wydawca
bearbook.pl
Wydawca
bearbook.pl
Rok wydania
2012
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: