Róże cmentarne to kontynuacja cyklu, którego bohaterem jest Jarosław Pater, nadkomisarz pracujący w trójmiejskiej policji.
W momencie, kiedy nadkomisarz Pater szykuję się do odejścia na emeryturę, trójmiejska policja zostaje postawiona w stan najwyższej gotowości. W Katowicach, Warszawie i Krakowie znaleziono ciała nieludzko potraktowanych osób. Wszystkie zabójstwa wzorowane są na makabrycznych zbrodniach sprzed wielu lat. Jakie powiązanie mają z wysuszonym ciałem mężczyzny znalezionych w tartaku w Wejherowie?
Nadkomisarz Pater rezygnuje z myśli o urlopie spędzonym w towarzystwie pięknej kobiety. Chce za wszelką cenę znaleźć mordercę, gdyż ma po temu swoje powody.
Marek Krajewski (ur. 1966) – najbardziej dziś znany polski autor kryminałów. Z wykształcenia filolog klasyczny. Twórca cyklu kryminalnego z Eberhardem Mockiem, na który składają się powieści Śmierć w Breslau (1999), Koniec świata w Breslau (2003), Widma w mieście Breslau (2005), Festung Breslau (2006), Dżuma w Breslau (2007) i Głowa Minotaura (2009). Marek Krajewski jest laureatem wielu nagród, m.in. Paszportu „Polityki” za rok 2005 oraz honorowej Nagrody Wielkiego Kalibru 2007 za wprowadzenie do literatury postaci Eberharda Mocka.
Jego książki są tłumaczone na osiemnaście języków, w tym angielski, hiszpański, niemiecki, francuski, włoski i hebrajski.
Mariusz Czubaj (ur. 1969) – antropolog kultury, wykładowca w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Autor książek: Biodra Elvisa Presleya. Od paleoherosów do neofanów (2006), W stronę miejskiej utopii (2007), Krwawa setka. 100 najważniejszych powieści kryminalnych (razem z Wojciechem J. Bursztą, 2007) oraz kryminału 21:37 (W.A.B. 2008), który otrzymał Nagrodę Wielkiego Kalibru.
Powieści Marka Krajewskiego i Mariusza Czubaja o nadkomisarzu Jarosławie Paterze:
Aleja samobójców (W.A.B. 2008; wersja audio 2009)
Róże cmentarne (W.A.B. 2009; wersja audio 2010)
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.