...jest pusty
Czym różni się ta książka od innych podręczników statystyki Autorzy książki, prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska i prof. dr hab. Jerzy Wierzbiński, którzy od kilkudziesięciu lat uczą statystyki studentów psychologii i zarządzania, napisali podręcznik dla osób niemających przygotowania matematycznego. Niczego nie tłumaczą na wzorach wszystko na pobudzających wyobraźnię przykładach. Autorzy prowadzą Czytelnika od podstaw statystyki opisowej, przez sugestywne przykłady pokazujące istotę wnioskowania statystycznego, do krainy współzależności wielozmiennowej, gdzie zmienne kontrolowane pełnią role mediatorów lub modyfikatorów (moderatorów) związków dwuzmiennowych. Podróż przerywają wymuszone postoje, podczas których Czytelnik proszony jest o utrwalenie nowych pojęć i wzorów przez wykonanie prostych obliczeń. Książkę należy czytać aktywnie zapełniając pozostawione przez autorów puste pola. Statystyka w podręczniku jest traktowana instrumentalnie jako narzędzie pomagające odpowiadać na ciekawe pytania badawcze. Wykonując proste ćwiczenia zawarte w książce, początkujący Czytelnik nauczy się, w jaki sposób formułujemy i testujemy hipotezy, na czym polega istotność statystyczna, jak i kiedy zastosować różne testy. Bardziej zaawansowanych Czytelników zainteresuje zagadnienie metodologicznej hipokryzji, centrowanie i ipsatyzacja wyników, testowanie interakcji za pomocą analizy regresji, zastosowanie analizy czynnikowej do budowania indeksów złożonych, porównanie analizy wariancji, kowariancji i regresji. Wszyscy zyskają wiedzę o pułapkach badań sondażowych i niebezpieczeństwach wynikających z nieznajomości ograniczeń badań korelacyjnych. W czasach, gdy podejmujemy decyzje dotyczące naszego stylu życia na podstawie publikowanych w prasie wyników badań naukowych, wiedza ta jest bezcenna dla każdego.
ISBN
978-83-7383-558-0
Autor
GRAŻYNA WIECZORKOWSKA, JERZY WIERZBIŃSKI
Wydawca
Scholar
Okładka
broszurowa
Ilość stron
398
Wymiary
17,5 x 25 cm
Rok wydania
2011
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: