...jest pusty
SEKRETY PIERŚCIENIA ATLANTÓW
Szybki podgląd
18,76 zł
HECA NIE Z TEJ ZIEMI
Szybki podgląd
18,48 zł
MÓJ OCEAN NIESPOKOJNY
Szybki podgląd
20,90 zł
LUBIEWO WYD. V
Szybki podgląd
27,62 zł
HOTELARSTWO USŁUGI EKSPLOATACJA ZARZĄDZANIE
Szybki podgląd
42,76 zł
CÓRKA REMBRANDTA
Szybki podgląd
9,43 zł
ILUSTROWANY SŁOWNIK POLSKO-ANGIELSKI TW
Szybki podgląd
11,42 zł
CIASTA DOMOWE NAJLEPSZE PRZEPISY TW
Szybki podgląd
38,00 zł
OCZKO W GŁOWIE TATUSIA TW
Szybki podgląd
56,19 zł
KORESPONDENCJA MIŁOSNA Z ANTOINETTE DE WATTEVILLE 1928-1937
Szybki podgląd
34,29 zł
MAKIJAŻ BEZ TAJEMNIC
Szybki podgląd
66,57 zł
PAN OD SEKSU TW
Szybki podgląd
30,00 zł
BIEC ALBO UMRZEĆ
Szybki podgląd
38,00 zł
KUCHNIA HAUTE COUTURE
Szybki podgląd
38,00 zł
DIANA MOJA HISTORIA
Szybki podgląd
28,38 zł
Strona głównaeBookiKulturaTeatr szkolny w Drugiej Rzeczypospolitej (1918-1939). Koncepcje, działalność, znaczenie

Teatr szkolny w Drugiej Rzeczypospolitej (1918-1939). Koncepcje, działalność, znaczenie

24,00 zł
Kod: 978-83-64540-96-7
Produkt niedostępny
Waga:0.00 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Zapytaj o produkt

Temat długo czekał na opracowanie. Obrastał licznymi przyczynkami, ale nie było badacza, który podjąłby się napisania monografii historii teatru szkolnego w latach międzywojennych. Trudno się dziwić. Zainteresowanie teatrem szkolnym było wówczas zjawiskiem powszechnym w niemal całej Europie, a także w Stanach Zjednoczonych i – za sprawą Rabindranatha Tagore – w Indiach. W żadnym okresie nie rozwijał się on tak dynamicznie, jak wtedy. Łączyło się to z istotnymi reformami szkolnictwa, poszukiwaniem nowych metod dydaktycznych i wychowawczych, badaniami nad psychiką dziecka. Znaczenie teatru szkolnego doceniali wybitni twórcy teatru i słynni przedstawiciele nauk psychologicznych, czego rezultatem jest bogata literatura teoretyczna i praktyczna. Wkroczenie na ten rozległy teren wymagało nie tylko kompetencji, ale i odwagi. Nie zabrakło jednego i drugiego Piotrowi Kotlarzowi, któremu należą się słowa uznania, a nawet podziwu, bo przedarł się przez ogromną oraz wielce zróżnicowaną literaturę (bibliografia przezeń zebrana liczy 65 stron!) i napisał w pełni wyczerpującą, niezwykle rzetelną monografię teatru szkolnego w okresie międzywojennym – monografię, na którą czekaliśmy i która stanowi ważny rozdział dziejów teatru amatorskiego w latach 1918-1939. Rozprawa Piotra Kotlarza to rezultat mrówczej pracy, żmudnych kwerend (przeważnie w trudno dostępnych czasopismach specjalistycznych) i dokładnego poznania wielkiej ilości publikacji oraz rozmaitych źródeł. Solidnie przedstawiony stan badań uświadamia, jak bogaty i różnorodny był to materiał. Nie ma wątpliwości, ze Auto poznał go na wylot, panuje nad nim i dzięki temu potrafi w pierwszym rozdziale dokładnie i zajmująco opowiedzieć całą historię teatru szkolnego. Wypełnia wywód datami, tytułami, nazwiskami, faktami, szczegółami, ale jednocześnie umiejętnie ukazuje ewolucję teatrów zakonnych, zmiany związane z ich repertuarem, a także pełnione funkcje edukacyjne i wychowawcze. Nie sposób wytknąć Autorowi jakichkolwiek uchybień, pomyłek czy braków. Pierwszy rozdział jego pracy to po prostu solidna synteza dziejów teatru szkolnego od średniowiecznych poczk6w do roku 1918. (fragment recenzji prof. Janusza Deglera).
Format mobi
Format mobi
Format mobi
Wydanie DL-ebwm
Wydanie DL-ebwm
Wydanie DL-ebwm
Wydawca Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości
Wydawca Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości
Wydawca Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości
Rok wydania 2014
Rok wydania 2014
Rok wydania 2014

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

 
Zobacz także: