...jest pusty
Kolejny, dziesiąty tom „Toruńskich Studiów Bibliologicznych” (dalej: „TSB”), podobnie jak poprzednie, zawiera artykuły prezentujące bardzo szerokie spektrum tematyczne. Tym razem dział Artykuły wypełniają przede wszystkim prace o charakterze historyczno-analitycznym, dedykowane kolejno: periodykom wydawanym w Tucholi w latach 1920–1939, dorobkowi państwowego przemysłu fonograficznego po II wojnie światowej, spuściźnie i recepcji twórczości Janusza Korczaka oraz ofercie wydawniczej japońskiego komiksu w Polsce. Nieco innej – bardziej współczesnej – perspektywy dostarczą teksty zamieszczone w drugiej części numeru. Obok artykułu przybliżającego stan obecny i strukturę zbiorów bibliotecznych Biblioteki Muzeum Farmacji Apteki „Pod Łabędziem” w Bydgoszczy, uwagę Czytelników z pewnością przykują dwa teksty poświęcone różnym aspektom funkcjonowania informacji w środowisku cyfrowym, tj. identyfikacji czynników mających istotny wpływ na jakość informacji odszukanych w wyszukiwarce Google oraz kryteriom oceny jakości polskich bibliotek cyfrowych. Interesujących spostrzeżeń dostarczy także lektura artykułu na temat możliwości podejmowania pracy w projektach unijnych przez absolwentów informacji naukowej i bibliotekoznawstwa, przygotowana przez młodego adepta zawodu bibliotekarskiego. Stałe miejsce w strukturze pisma zajmują recenzje, których autorzy w dziesiątym numerze „TSB” omawiają pięć polskich wydawnictw: dwóch druków bibliofilskich, monografii dedykowanej analizie czasopism naukowych i popularnonaukowych Lubelszczyzny, pracy odnoszącej się do kultury konwergencji i Web 2.0 oraz wydawnictwa dokumentującego stan badań nad prasą ruchu ludowego. Dopełnieniem tomu są jak zwykle Okolice bibliologii, gdzie tym razem prezentowanych jest aż 5 sprawozdań z konferencji (BOBCATSSSS, „Biblioteka, Książka, Informacja i Internet 2012”, „Księgozbiory rozproszone. Losy księgozbiorów historycznych po II wojnie światowej”, „Niewygodne dla władzy. Ograniczanie wolności słowa na ziemiach polskich od wieku XIX do czasów współczesnych”, „Cyfrowa szkoła – czyli jaka?”) oraz jedna relacja z debaty o otwartej nauce i nowych modelach publikowania czasopism naukowych.
Format
pdf
Wydanie
DL-ebwm
Wydawca
Wydawnictwo Naukowe UMK
Rok wydania
2013
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: