...jest pusty
SEKRETY PIERŚCIENIA ATLANTÓW
Szybki podgląd
18,76 zł
HECA NIE Z TEJ ZIEMI
Szybki podgląd
18,48 zł
MÓJ OCEAN NIESPOKOJNY
Szybki podgląd
20,90 zł
LUBIEWO WYD. V
Szybki podgląd
27,62 zł
HOTELARSTWO USŁUGI EKSPLOATACJA ZARZĄDZANIE
Szybki podgląd
42,76 zł
CÓRKA REMBRANDTA
Szybki podgląd
9,43 zł
ILUSTROWANY SŁOWNIK POLSKO-ANGIELSKI TW
Szybki podgląd
11,42 zł
CIASTA DOMOWE NAJLEPSZE PRZEPISY TW
Szybki podgląd
38,00 zł
OCZKO W GŁOWIE TATUSIA TW
Szybki podgląd
56,19 zł
KORESPONDENCJA MIŁOSNA Z ANTOINETTE DE WATTEVILLE 1928-1937
Szybki podgląd
34,29 zł
BIEC ALBO UMRZEĆ
Szybki podgląd
38,00 zł
KUCHNIA HAUTE COUTURE
Szybki podgląd
38,00 zł
MAKIJAŻ BEZ TAJEMNIC
Szybki podgląd
66,57 zł
PAN OD SEKSU TW
Szybki podgląd
30,00 zł
DIANA MOJA HISTORIA
Szybki podgląd
28,38 zł
Strona głównaeBookiPrawo Książki dla praktykówUstawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych Komentarz

Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych Komentarz

249,00 zł
Produkt niedostępny
Waga:0.00 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Zapytaj o produkt

Niniejsza pozycja przedstawia wyczerpujący i zarazem praktyczny komentarz do Ustawy z 4.2.1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, bogato ilustrowany : najnowszymi tezami z orzecznictwa (autorzy zwracają szczególną uwagę na znaczną zmianę linii orzeczniczej, widoczną w zmienionym spojrzeniu sądów na instytucje związane z prawem autorskim i prawami pokrewnymi), aktualnymi poglądami teoretyków, dorobkiem doktryny. Komentarz obejmuje także tematykę szczególną prawa autorskiego m.in.: przepisy dotyczące programów komputerowych i utworów audiowizualnych, a także regulacji dotyczących organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi. Niniejsze, 2. wydanie Komentarza zawiera omówienie wszelkich zmian od czasu ukazania się poprzedniego wydania, ze szczególnym uwzględnieniem zmian (obecnie jeszcze de lege ferenda) wynikających z konieczności implementacji 2 kluczowych w tym zakresie dyrektyw Parlamentu Europejskiego i Rady – tzw. dyrektywy w sprawie „utworów osieroconych” oraz dyrektywy „muzycznej”. Dyrektywa w sprawie niektórych dozwolonych sposobów korzystania z utworów osieroconych wprowadza jednolite dla całej Unii Europejskiej zasady korzystania z dzieł osieroconych (w myśl dyrektywy są to utwory lub przedmioty praw pokrewnych, których podmioty uprawnione nie są znane lub nawet jeżeli są znane, to ich odnalezienie jest niemożliwe; przy czym, w przypadku utworu, do którego istnieje kilka podmiotów uprawnionych, jeżeli co najmniej jeden z nich został zidentyfikowany i odnaleziony, to utworu takiego nie uważa się za utwór osierocony), które zostały po raz pierwszy opublikowane lub – w przypadku braku publikacji – nadane na terytorium państwa członkowskiego UE. Zakresem dyrektywy objęte są także dzieła, które nie zostały nigdy nadane ani opublikowane, pod warunkiem, że zostały one publicznie udostępnione za zgodą uprawnionych podmiotów przez organizacje kultury, które wymienia dyrektywa. Jednocześnie przepisy dyrektywy nadają pewne uprawnienia tym organizacjom (tj. ogólnodostępnym bibliotekom, placówkom oświatowym, muzeom, archiwom, instytucjom odpowiedzialnym za dziedzictwo filmowe oraz dźwiękowe a także nadawcom publicznym mającym siedzibę w państwach członkowskich), w zakresie przeprowadzenia masowej digitalizacji swoich zbiorów lub archiwów w celu utworzenia europejskich bibliotek cyfrowych. Dyrektywa muzyczna ma na celu wprowadzenie odpowiednich ram prawnych regulujących zbiorowe zarządzanie prawami autorskimi, którymi administrują organizacje zbiorowego zarządzania w imieniu podmiotów praw autorskich, poprzez określenie przepisów zapewniających skuteczniejsze zarządzanie wszystkimi organizacjami zbiorowego zarządzania oraz ich większą przejrzystość, a także poprzez promowanie i ułatwianie udzielania przez organizacje zbiorowego zarządzania reprezentujące twórców licencji wieloterytorialnych dotyczących praw autorskich do utworów muzycznych. Dyrektywa ma na celu szczegółowe uregulowanie działań w zakresie dostosowania usług świadczonych na rzecz członków i użytkowników tych organizacji w zakresie wydajności, dokładności, przejrzystości i odpowiedzialności do wymagań organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi we wszystkich sektorach. Wraz z rozwojem jednolitego rynku internetowych treści kulturowych wystąpiła konieczność dokonania zmiany w systemie udzielania licencji dotyczących praw autorskich, zwłaszcza licencji dotyczących praw autorskich do utworów muzycznych, w związku z trudnościami doświadczanymi przez dostawców internetowych usług muzycznych w nabywaniu licencji na wykorzystanie zbiorczego repertuaru na terytorium więcej niż jednego państwa członkowskiego. Komentarz, oprócz wydawców i producentów oraz samych twórców i artystów-wykonawców będzie z pewnością przydatny dla sędziów, adwokatów i radców prawnych, a także wszystkich zainteresowanych zagadnieniami z tematyki Prawa autorskiego.
Format pdf
Wydanie DL-drm
Wydawca C.H. Beck
Rok wydania 2014

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Napisz recenzję

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

 
Zobacz także: