...jest pusty
W tej porywającej książce Sylvia Nasar, autorka megabestselleru Piękny umysł zabiera nas w podróż po współczesnej historii, opisując kobiety i mężczyzn, którzy zmienili życie każdej osoby na naszej planecie. Jest to epicka opowieść o tworzeniu podstaw dzisiejszej ekonomii i o tym, jak uratowała ona ludzkość od nędzy i degradacji dzięki temu, że człowiek wziął los we własne ręce, zamiast zdawać się na fatum. Swą opowieść Nasar zaczyna od Karola Dickensa i Henry Mayhewa, którzy obserwowali i opisywali warunki życia ubogiej większości w połowie XIX wieku w Londynie – najbogatszym i najwspanialszym mieście świata. Było to czas wielkich poszukiwań. Autorka opisuje heroiczne niekiedy wysiłki Marksa, Engelsa, Alfreda Marshalla, Beatrice i Sydney’a Webbów oraz Amerykanina Irvinga Fishera, by zastosować wyniki tych poszukiwań w praktyce – często z rewolucyjnymi konsekwencjami dla świata.Nasar przybliża postacie wielkiego Johna Maynarda Keynesa, Schumpetera, Hayek, uczennicy Keynesa Joan Robinson, wpływowych amerykańskich ekonomistów Paula Samuelsona i Miltona Freedmana oraz pochodzącego z Indii laureata nagrody Nobla Amartya Sena i pokazuje, jak myśliciele ci zmienili oblicze naszej planety – począwszy od jednego miasta, Londynu, poprzez Europę i Amerykę, aż po cały świat. Dając się porwać narracji, jesteśmy świadkami, jak ci odkrywcy, mężczyźni i kobiety zmagają się z osobistymi kryzysami, wojnami światowymi, rewolucjami, wstrząsami ekonomicznymi i własnymi ideami, by zerwać z założeniami Malthusa i przekształcić „ponurą wiedzę” w triumf nad ciążącym od wieków nad ludzkością przeznaczeniem – biedą i przedwczesną śmiercią. Powstawanie tej idei, która jeszcze dwieście lat temu była niewyobrażalna, to historia prób i błędów, historia, która, jak wynika ze stron tej fascynującej książki, jeszcze się nie zakończyła.
Format
mobi
Rok wydania
2012
Wydanie
DL-ebwm
Wydawca
MT Biznes
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: