...jest pusty
Strona głównaKsiążki drukowaneNauki humanistycznePsychologiaWPROWADZENIE DO NEUROPSYCHOLOGII KLINICZNEJ TOM 14
Anna Herzyk, profesor psychologii, kierownik Zakładu Psychologii Klinicznej i Neuropsychologii w Instytucie Psychologii UMCS w Lublinie. Zainteresowania naukowe: neuronalne uwarunkowania przebiegu i kształtowania się psychiki; asymetria mózgowa procesów psychicznych; neurobiologiczne podstawy emocji, uczuć i osobowości; problemy diagnozy i terapii neuropsychologicznej; neuropsychologia nieświadomości. Redaktor naukowy serii wydawniczej Neuropsy-chologia Kliniczna ukazującej się od 1996 roku; auto..rka książek: Mózg, emocje, uczucia. Analiza neuropsychologiczna (2003) oraz współautorka Pamięć jawna i ukryta a dysfunkcje mózgu. Między świadomym a nieświadomym (2004). Celem książki jest zapoznanie Czytelnika z podstawowymi zagadnieniami neuropsychologii klinicznej jako dziedziny teoretycznej i stosowanej, badającej związki zachodzące między mózgiem a zachowaniem. Interpretacje zgromadzonych faktów badawczych zarówno historyczne, jak i współczesne pozwalają sądzić, że z jednej strony ludzka psychika jest wytworem aktywności systemów mózgowych, z drugiej zaś, że doświadczenia i przeżycia psychiczne zmieniają stan mózgu. Ten sposób wnioskowania ma ogromne znaczenie dla zrozumienia strategii uruchamianych w mózgu uszkodzonym, ich wpływu na kształtowanie się obrazu klinicznego zaburzeń neuropsychologicznych oraz działania procesów dezorganizujących i reintegrujących zachowania pacjentów. Publikacja jest kierowana do studentów psychologii, psychiatrii, pedagogiki, logopedii oraz osób, które ze względu na aktywność zawodową są zainteresowane poznaniem i zrozumieniem roli mózgu w regulacji psychiki człowieka.
ISBN
978-83-7383-167-4
Autor
ANNA HERZYK
Wydawca
Scholar
Okładka
broszurowa
Ilość stron
368
Wymiary
16,5 x 23,5 cm
Rok wydania
2012
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: