...jest pusty
Wykłady z filozofii nowoczesności to drugi tom słynnych wykładów (nagranych na taśmy i starannie spisanych) prowadzonych przez prof. Siemka w ramach zajęć kursowych w Instytucie Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego. Na zajęcia te studenci i doktoranci chodzili zwykle przez wszystkie lata studiów, niezależnie od zaliczenia kursów – profesor Siemek jest bowiem fantastycznym wykładowcą. Ze swadą i językową elegancją omawia najważniejsze i najtrudniejsze zagadnienia filozofii społecznej i specyficznie rozumianej filozofii nowoczesności, czyli tych koncepcji filozoficznych, które stworzyły podwaliny dzisiejszego świata – od starożytnych Greków, przez średniowieczną myśl społeczną, Kartezjusza, Hegla i Marksa, po Habermasa. Niezwykle ciekawa interpretacja greckich pojęć i sposobu myślenia Hellenów, aktualne odwołania do najciekawszych elementów filozofii perypatetyckiej, heglowskiej czy marksowkiej, erudycyjny, przykuwający uwagę styl – to charakterystyczne cechy wykładów Siemka. Książka – podobnie jak Wykłady z klasycznej filozofii niemieckiej – będzie zawierała płytę CD z oryginalnym nagraniem wypowiedzi prof. Siemka.
Marek J. Siemek (ur. 1942–2011) – wybitny polski historyk filozofii i historyk idei, profesor w Instytucie Filozofii UW, uczeń Bronisława Baczki, interpretator klasycznej filozofii niemieckiej, znawca filozofii społecznej. Jest przewodniczącym Komitetu Redakcyjnego BWF-u, doktorem honoris causa Uniwersytetu Fryderyka Wilhelma w Bonn, członkiem-założycielem Polskiego Towarzystwa Hegla i Marksa, doskonałym tłumaczem i autorem książek głównie o filozofii transcendentalnej. Jego słynne wykłady i czwartkowe seminaria prowadzone stale przez wiele lat cieszyły się zawsze wielkim powodzeniem i uznaniem studentów, doktorantów i pracowników naukowych.
ISBN
978-83-01-17031-8
Autor
MAREK J. SIEMEK
Wydawca
PWN
Okładka
broszurowa
Ilość stron
541
Wymiary
14 x 20,5 cm
Rok wydania
2012
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: