...jest pusty
Zachowanie zdrowia i utrzymanie życia nie jest możliwe bez prowadzenia różnorodnych form opieki nad człowiekiem. Pielęgnowanie zawsze towarzyszyło ludziom i stało się zawodem, jednak na przestrzeni lat zmieniała się rola zawodowa pielęgniarki. Obecnie w Polsce zawód pielęgniarki jest zawodem samodzielnym, dlatego pielęgniarstwo XXI wieku zmierza do wykonywania działań autonomicznych, skoncentrowanych na podmiocie opieki, rozszerza zakres kompetencji i samodzielności pielęgniarki, tym samym zwiększając jej odpowiedzialność za proces podejmowania decyzji i za działania z nich wynikające. Aktualnie pielęgniarka odgrywa rolę opiekuńczą, terapeutyczną, profilaktyczną, edukacyjną, rehabilitacyjną, diagnostyczną i promującą zdrowie. Jest praktykiem, teoretykiem i badaczem w swojej profesji.
Różnorodność wyzwań znalazła swoje odzwierciedlenie w publikacji, w której zamieszczono materiały z konferencji „Perspektywy zdrowia publicznego w XXI wieku”.
Pierwsza część dotyczy zagadnień związanych z problematyką pielęgniarską w neurologii i neurochirurgii; kolejna część w kardiologii. Trzecia część publikacji dotyczy problemów, z jakimi boryka się pielęgniarka w środowisku nauczania i wychowania, czwarta — szeroko pojętych czynników wpływających na sylwetkę zawodową pielęgniarki i kształtujących ją. Ostatnia zawiera prace dotyczące różnorodnej problematyki związanej z praktyką pielęgniarską.
Zamiarem autorów publikacji jest zwrócenie uwagi na fakt, że XXI wiek stawia przed pielęgniarstwem nowe wyzwania, nowe możliwości działania na rzecz zdrowia, społeczeństwa i zmieniających się potrzeb zdrowotnych, ale też nowoczesnych technologii i postępu w medycynie.
Jest to książka przeznaczona dla pielęgniarek — praktyków, teoretyków i studentów.
Format
pdf
Wydanie
DL-ebwm
Wydawca
Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna we Włocławku
Rok wydania
2010
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: